08/11/2022

Dziś startujemy z konkretnymi pomysłami na Twoje zajęcia, ale powiedzmy sobie szczerze: żeby przeprowadzić kosmicznie dobrą lekcję dla dzieci nie wystarczą, nawet dobrze dobrane, ciekawe aktywności. 

Choć niewątpliwie, to co przygotujesz jest bardzo ważne, ogromny wpływ ma także to, jak funkcjonuje Twoje grupa. 

Potrzebujesz wsparcia i podpowiedzi, jak ogarnąć grupę? 

Na mojej platformie – Planeta Inspiracji znajdziesz:

✅ Artykuł „4 kroki do lepszego zarządzania grupą”

✅ Mój webinar pt. „Sprawdzone patenty jak ogarnąć grupę i oszczędzać czas?”

✅ Webinar przygotowany przez Beatę Kruk-Zabawę (Ig: @look_at_me_learn): „Tips and tricks for a good start and a happy classroom environement” 

Z okazji trwającego właśnie wyzwania, mam propozycję specjalną. Możesz:
Możesz też nie czekać i już dziś:
CZYM JEST PLANETA INSPIRACJI?

To przestrzeń przeznaczona dla nauczycielek i nauczycieli uczących dzieci języka angielskiego, którzy chcą się rozwijać, zdobyć lub usystematyzować swoją wiedzę i mieć pod ręką sprawdzone pomysły oraz nowe inspiracje. To przestrzeń, którą stworzyłam, ponieważ sama kiedyś byłam tam, gdzie Ty i potrzebowałam: wsparcia, gotowych rozwiązań i poczucia bycia częścią większej Społeczności :).

Każdy mieszkaniec Planety otrzymuje dostęp do specjalnej platformy pod adresem www.planet.fullofideas.plna której czekają:

🪐 nagrania szkoleń i webinarów,

🪐 scenariusze zajęć i dodatkowe materiały,

🪐 pomysły, podpowiedzi i wskazówki metodyczne na Twoje codzienne zajęcia oraz wyjątkowe okazje.

Dziś czekają na Ciebie następujące pomysły:

Not a big fan of a puppet? 🙂

Dobrze to rozumiem! Mimo, że jestem świadoma tego, jak przydatna może być pacynka, wcale nie jestem żadną puppet mistrzynią. Od jakiegoś czasu, poza pierwszymi kilkoma/ kilkunastoma lekcjami, pacynka pojawiała się na moich zajęciach raczej sporadycznie.

Aż do momentu, gdy… zaprosiłam do poprowadzenia gościnnego LIVE na Planecie Kasię Duszę. Po LIVE’ie Kasi naprawdę zmieniłam zdanie i planuję rozszerzyć moje pacynko-działania. Nagranie tego webinaru pt. “Pacynka niejedno ma imię: jak i dlaczego warto korzystać z pacynek na zajęciach?” znajdziesz na platformie w zakładce “Must-have nauczyciela”. Sprawdź, być może i Ty zmienisz zdanie! 🙂

* * *

Początkowa faza lekcji to też dobry czas na wprowadzenie aktywności, które na dłuższą metę przyniosą Twoim uczniom dodatkowe korzyści językowe. Taką aktywnością może być np. uzupełnianie kalendarza

A teraz posłuchaj co mam Ci do powiedzenia na temat rozgrzewki:

09/11/2022

Dziś nie będę się rozpisywać! 🙂

Ale muszę przypomnieć Ci, że dostęp do tych treści masz jedynie soboty 12.11. do końca dniaPotem ta strona nie będzie już dostępna. Nie zwlekaj!

Zobacz, czym dziś się z Tobą podzielę i daj mi znać, jak podoba Ci się udział w wyzwaniu. 

Możesz to zrobić:

Materiały, które możesz zobaczyć w dziejszym video:

Karty obrazkowe ze zwierzętami

Znajdziesz je:

  1. w moim sklepie – TUTAJ (koszt: 65 PLN)
  2. lub na PLANECIE INSPIRACJI PREMIUM,

          w cenie abonamentu!

Karty do drylowania

Znajdziesz je:

  1. na Planecie Inspiracji BASIC
  2. na Planecie Inspiracji PREMIUM

          W zakładce “ZABAWY” >> “DRYLOWANIE…”

      

Karty do drylowania

Znajdziesz je:

  1. na Planecie Inspiracji BASIC
  2. na Planecie Inspiracji PREMIUM

          W zakładce “Popularne tematy” >> “Jesień”

10/11/2022 - 11/11/2022

Zacznij, proszę od prostego zadania.

Poniżej znajdziesz opisy 3 zabaw. Teoretycznie bardzo do siebie podobnych, ale w rzeczywistości służących rożnym celom.

ZASTANÓW SIĘ:

  • Co Twoi uczniowie wyciągną z każdej z nich;
  • Na jakim etapie pracy ze słownictwem możesz każdą z nich zaproponować;
  • W której fazie lekcji byś ją wykorzystał_a.

ZABAWA NR 1

Guessing game (Teacher)

Potrzebne do zabawy: karty obrazkowe

Przebieg zabawy: Przygotuj talię kart przedstawiających omawiane słownictwo. Karty skieruj obrazkami w stronę uczniów, tak żebyś sam_a nie widział_a co się na nich znajduje. Zadawaj dzieciom proste pytania, wykorzystując strukturę “Is it…?” i próbuj odgadnąć co znajduje się na karcie, którą w danym momencie widzą dzieci. Zadaniem uczniów jest udzielanie jedynie odpowiedzi “NO” lub “YES”, w zależności od tego, czy zgadujesz źle, czy dobrze. Przeróbcie wszystkie karty z talii.

ZABAWA NR 2

Guessing game (Students)

Potrzebne do zabawy: karty obrazkowe

Przebieg zabawy: Przygotuj talię kart przedstawiających omawiane słownictwo. Karty trzymaj tak, by tym razem to uczniowie nie widzieli co się na nich znajduje. Przedstaw dzieciom zadanie: mają odgadnąć co widnieje na pierwszej z kart. Powiedz: 1, 2, 3, what can it be? Guess! W zależności od wieku uczniów, jeżeli uczniowie operują pojedynczymi słowami, a Ty wiesz, że poradzą sobie już z pełnymi zdaniami, zachęcaj ich do zadawania pytania z wykorzystaniem “Is it…?”. Powtórzcie z pozostałymi kartami z talii.

ZABAWA NR 3

Guessing game (Teacher vs. Students)

Potrzebne do zabawy: karty obrazkowe

Przebieg zabawy: Przygotuj talię kart przedstawiających omawiane słownictwo. Karty połóż na podłodze – mogą leżeć jedna na drugiej, lub obok siebie. Pokazuj je uczniom po kolei i zachęcaj do nazywania tego, co widzą. Jeżeli uczniowie podadzą prawidłową angielską nazwę, punkt dla nich! Jeżeli nie mogą przypomnieć sobie danego słowa i Ty musisz nazwać to, co znajduje się na karcie – punkt dla Ciebie.

Zachęcam Cię do przeanalizowania powyższych zabaw, jeszcze zanim odtworzysz video!

Jesteś już gotowa_gotów? 

Zobacz,  jakie propozycje przygotowałam na dziś:

error: Content is protected !!