“1, 2, 3, sing with me”
Przed Tobą pierwsza lekcja szkolenia.
Dowiesz się z niej:
- po co nam piosenki na zajęciach językowych,
- jakie korzyści płynął z ich wykorzystania na zajęciach z dziećmi.
Lekcja 2. Dowiesz się z niej:
- jak można sklasyfikować piosenki, które pojawiają się na zajęciach,
- co nam dają poszczególne rodzaje piosenek – po co je wprowadzać.
Sprawdź moją propozycję zabawy do wspominanej piosenki pt. “Shake Your Tail Feathers”:
Do zabawy potrzebne będą obrazki – przedstawiające różne rodzaje pogody (tyle, ilu uczniów mamy w danej grupie, ale symbole pogodowe powinny się powtarzać) oraz jakaś szybsza muzyka do tańczenia, u mnie idealnie sprawdza się “Shake Your Tail Feathers”. Każde dziecko losuje obrazek, po czym go nazywa. Następnie nauczyciel włącza muzykę, prosi dzieci by uważnie słuchały i wydaje “komendy”:
It’s cloudy – tańczą dzieci trzymające chmurki, It’s sunny – tańczą dzieci trzymające słoneczka itd.
Kiedy dzieci już dobrze orientują się w zasadach zabawy, można zwiększać tempo zabawy.
KOWBOJSKI TANIEC DO PIOSENKI “Cotton Eye Joe”:
Lekcja 3. Dowiesz się z niej:
- jak zaplanować pracę z piosenką,
- jak mogą wyglądać poszczególne etapy pracy z piosenką.
Lekcja 4. Podczas tej lekcji:
- dowiesz się jak urozmaicać pracę z piosenkami,
- poznasz kilka moich sprawdzonych pomysłów.
DODATKOWE NAGRANIA:
Możesz też obejrzeć BONUS do tego szkolenia – opowiem Ci, jak piosenki mają się do książek, albo może raczej książki do piosenek. Oczywiście na zajęciach językowych z dziećmi! 🙂 Ten BONUS, wraz z dodatkowymi przydatnymi linkami, dostępny jest poza platformą, na mojej głównej stronie (Head Full of Ideas).