Założenia: powtórka słownictwa związanego z owadami, wprowadzenie słownictwa związanego z placem zabaw.
Temat: Bugs on the playground!
Wasze tradycyjne powitanie; piosenka (+ pozostałe elementy Hello routine – jeżeli masz takie, ten etap może trwać dłużej, niż 2 minuty.)
Piosenka na rozgrzewkę (Jeżeli Twoi uczniowie jej jeszcze nie znają, poświęć chwilę na jej wprowadzenie – na tekst piosenki składają się różne przeciwieństwa, które pokazujemy za pomocą gestów.)
Wybierz grę, którą najbardziej lubią Twoi uczniowie; utrwalcie wprowadzane słownictwo związane z wiosną, a w szczególności nazwy owadów.
Jeżeli danego dnia jest piękna pogoda za oknem, przypomnij słownictwo z nią związane, np. za pomocą piosenki SSS. Gdy już wspólnie ustalicie, że jest słonecznie, powiedz “That’s great! Let’s go to…” i w tym momencie pokaż obrazek przedstawiający plac zabaw, tym samym wprowadzając słowo “playground”.
*Jeżeli pogoda danego dnia nie dopisuje, możesz pominąć ten punkt.
Kartę przedstawiającą plac zabaw połóż na środku podłogi, do ręki weź karty przedstawiające poszczególne sprzęty – huśtawkę, piaskownicę, zjeżdżalnię. Poproś dzieci, by wstały, a następnie zachęć je do poruszania się w kole dookoła karty z placem zabaw oraz powtarzania w rytmiczny sposób hasła: “Let’s go to the playground!”. Po chwili takiej zabawy, powiedz “Stop and look! What’s this?” i pokaż pierwszą kartę. Następnie wprowadź słownictwo, do każdego ze słów dopasowując dodatkowy gest:
Swing – swing, swing, swing! [Poruszaj rękami opuszczonymi w dół na boki. Do tego samego zachęć dzieci.]
Slide – slide, slide, slide! [Unieś jedną rękę lekko do góry, a następnie wykonaj nią ruch naśladujący “falę” w dół – tak jakby zjeżdżanie ze zjeżdżalni. :)]
Sandpit – build, build, build! [Uformuj z dłoni dwie “foremki” i naśladuj układanie jedej na drugą, naśladując w ten sposób budowanie z piasku.]
Seesaw – go up, up, up and down, down, down! [Unieś dwie ręce do góry, a następnie rytmicznie podnoś jedną w górę, a drugą w dół, naśladując w ten sposób jak porusza się huśtawka tego typu.]
Merry-go-round – spin, spin, spin! [Obracaj się dookoła własnej osi.]
Zachęć uczniów do powtarzania i naśladowania. Staraj się wszystko robić rytmicznie. Jak to może wyglądać? Podpowiedź znajdziesz w tym filmiku:
*Dodatkowo możecie utrwalić to słownictwo z pomocą kart do drylowania:
Rozłóż karty obrazkowe ze sprzętami z placu zabaw po całej sali. Następnie poproś uczniów, by ustawili się z Tobą na środku. Z tego miejsca wydawaj polecenia typu: Go to the playground and swing, swing, swing! Zadaniem dzieci będzie podbiec do odpowiedniej karty. Kiedy się już przy niej znajdą, zapytaj: “What’s this?” i zachęć dzieci do odpowiedzi pełnym zdaniem: “It’s a swing!”. Potwórz z pozostałymi kartami:
“Go to the playground and slide, slide, slide!” > “It’s a slide.”
“Go to the playground and go up, up, up and down, down, down!” > “It’s a seesaw.”
“Go to the playgound and build, build, build.” > “It’s a sanpit.”
“Go to the playground and spin, spin, spin!” > “It’s a merry-go-round.”
A) Zaprezentuj dzieciom wycięte obrazki przedstawiające owady. [Możesz wydrukować je na folii – uzyskasz dzięki temu fajny efekt.] Następnie pokaż im, że można je “posadzić” na różnych sprzętach na placu zabaw. Kiedy dzieci załapią, jak to działa, wydawaj proste polecenia typu: “The ladybird wants to swing, swing, swing.” Poproś wybranego ucznia o posadzenie biedronki na huśtawce i zapytaj “Where is the ladybird?”, wspólnie z grupą powtórzcie: “The ladybird is on the swing.” “The bee wants to spin, spin, spin.” > “Where is the bee?” >”The bee is on the merry-go-round.” itd. Powtórz z pozostałymi owadami i sprzętami z placu zabaw.
B) Następnie zamieńcie się rolami: Ty układaj obrazki owadów na wybranych kartach ze sprzętami z placu zabaw, a zadaniem dzieci będzie mówienie co się, gdzie znalazło.
DODATKOWE AKTYWNOŚCI:
Połącz poniższe karty obrazkowe z kolorowymi kwiatkami (jak na filmiku):
Zabierz uczniów także do parku, porozmawiajcie o tym, jakie aktywności można wykonywać w jednym i w drugim miejscu.