DRYLOWANIE SŁOWNICTWA Copy

PONIŻEJ MOŻESZ POBRAĆ KARTY DO DRYLOWANIA SŁOWNICWA.

Karty obrazkowe z jesiennym słownictwem znajdziesz w zakładce “Jesień” :).

CHOO CHOO TRAIN

Prosta, ruchowa zabawa na drylowanie słownictwa; najlepiej sprawdza się w grupach młodszych przedszkolaków.

Potrzebne pomoce: karty obrazkowe przedstawiające ćwiczone słownictwo

Przygotowanie: Rozmieść karty obrazkowe w różnych miejscach w sali.

Przebieg zabawy: Zaproś dzieci do ustawienia się w pociąg, a następnie zachęć pociąg do jeżdżenia od jednej stacji do drugiej. Na każdej stacji należy się zatrzymać i głośno powtórzyć ćwiczone słowa. Możecie to robić na różne sposoby (głośno-cicho, szybko-wolno itd.).

TIP: Dodaj niewiadomą. Porozkładaj karty w różnych miejscach w sali w taki sposób, by nie było od razu widać, co się na nich znajduje. „Podjeżdżajcie” do poszczególnych stacji i dopiero na miejscu odkrywaj obrazki.

ZABAWA Z MIKROFONEM

Do przygotowania: zabawkowy mikrofon, karty obrazkowe

Przebieg zabawy: Po wprowadzeniu słów dotyczących danego zagadnienia, rozłóż wszystkie karty obrazkowe na podłodze, jedna obok drugiej. Następnie podchodź do wybranych kart, trzymając mikrofon w ręku. Wymawiaj słowa do mikrofonu na różne sposoby (np. cicho, głośno, podśpiewując, powtarzając kilka razy itp.), a następnie kieruj mikrofon w stronę uczniów. Ich zadaniem jest powtórzenie danego słowa w taki sam sposób.

BĘBENEK

Do przygotowania: bębenek lub pudełko z przykrywką + pałeczka, karty obrazkowe, wybrana muzyka

Przebieg zabawy

ETAP I: Przygotuj zestaw flashcards z ćwiczonym słownictwem. Pokazuj karty dzieciom, a następnie każde słowa dziel na sylaby i wygrywaj to na bębenku. Zrób to z każdym słowem z talii kart. Zachęcaj dzieci do powtarzania.

ETAP II: Ułóż karty w stosik i weź je do ręki. Trzymaj tak, by uczniowie nie wiedzieli obrazków. Włącz muzykę i podaj bębenek uczniowi siedzącemu po Twojej prawej. Poproś, by bębenek wędrował dookoła koła w którym siedzą dzieci, dopóki gra muzyka. Kiedy włączysz pauzę, dziecko trzymające bębenek dostaje zadanie – wystukanie (wygranie) danego słowa lub wyrażenia na bębenku, w zależności od tego, jaką kartę mu pokażesz.

error: Content is protected !!