Emocje

Wprowadź nazwy emocji z wykorzystaniem moich kart z robotami:

W zakładce “Scenariusze zajęć” dostępne na PLANECIE PREMIUM znajdziesz dwie rozpisane krok po kroku lekcje o tematyce “Emotions” z wykorzystaniem powyższych materiałów, a poniżej dodatkowe karty pracy i propozycje zabaw.

W poniższym pliku znajdziesz dodatkowe materiały na Twoje zajęcia o emocjach:

  • Dopasujcie kolory do wybranych emocji
  • Zbudujcie emocjonalną wieżę (opis zabawy na grafikach poniżej)
  • Mix and match – niech uczniowie stworzą swoje wersje emocjonalnego robota
  • Sprawdź, czy Twoi uczniowie zapamiętali, w jakich nastrojach lub kolorach były dane roboty

DODATKOWE MATERIAŁY TE MATERIAŁY ZNAJDZIESZ TYLKO NA PLANECIE PREMIUM

O ich wykorzystaniu możesz posłuchać w nagraniu LIVE’a pt. “Zachęć ich do mówienia!“, który znajdziesz na Planecie Premium

ANIMAL EMOTIONS

EMOCJE z rekinami w roli głównej

Karty, które widzisz poniżej zostały przeze mnie przygotowane wykorzystaniem grafik Inkley Studio.

Poniżej znajdziesz propozycje dwóch zabaw ruchowych z wykorzystaniem motywu rekina, dzięki którym możecie z uczniami utrwalić emocjonalne (i nie tylko!) słownictwo.

BEWARE OF THE HUNGRY SHARK

Przebieg zabawy: na dywanie/podłodze rozkładamy wszystkie karty obrazkami do dołu (warunek: uczniowie muszą znać już to słownictwo, więc wybieraj karty przedstawiające te emocje, które zostały wprowadzone). Dzieci, siedząc w kole, po kolei odkrywają karty. Nazywają każdą z emocji (możesz zachęcać je do tego, by robiły to wspólnie, głośno powtarzając za osobą, która odkryła kartę/nauczycielem), chyba że po drugiej stronie ujrzą głodnego rekina – wówczas ich zadaniem jest uciekać.

Zabawa może być bardzo ekscytująca, pod warunkiem, że dobrze wytłumaczysz jej zasady. Jak tłumaczyć zasady zabaw bez wykorzystania języka polskiego? Dowiesz się już 15.09 podczas LIVE w naszej planetarnej grupie na Fb!

TIP: Żeby dzieci nie rozbiegały się bez sensu po sali, ustalcie że każdy musi dotknąć czegoś w wybranym kolorze, by być bezpiecznym.

SHARK, SHARK, HOW ARE YOU TODAY?

Do zabawy potrzebna będzie opaska z cieniem rekina (znajdziesz go na ostatniej karcie). Gdy będziecie bawić się kilka pierwszych razy, dobrze żebyś to Ty została_został rekinem, więc dopasuj ją do swojego obwodu głowy.

Przebieg zabawy: Dzieci wraz z prowadzącą_cym ustawiają się w kole i trzymają za ręce. Osoba prowadząca zakłada na głowę opaskę. Pozostali uczestnicy zabawy kierują do tej osoby pytanie: “Shark, shark, how are you today?”.

Shark miewa różne nastroje, którymi chętnie dzieli się z uczestnikami zabawy, mówiąc “I’m happy / sad / sleepy / angry”. Na te hasła nic się nie dzieje, zabawa toczy się dalej, jednak kiedy z jego ust dzieci usłyszą słowa “I’m hungry!”, muszą uciekać. Analogicznie, jak w zabawie opisanej powyżej – jedynym ratunkiem jest złapanie czegoś w ustalonym wcześniej kolorze.