EMOCJE

TĘCZOWE EMOCJE

EMOCJE z rekinami w roli głównej

Karty, które znajdziesz poniżej zostały przeze mnie przygotowane wykorzystaniem grafik Inkley Studio.

W moim programie na rok 2021/2022 na sam początek września zaplanowałam temat “Emotions”. Wykorzystanie do wprowadzania słownictwa z nim związanego kart z rekinami pomogło mi gładko przejść do nowego tematu od tego, który utrwalaliśmy pod koniec wakacji – “Sea Animals”.

Ale to nie wszystko! Rekin jako główny bohater zajęć będzie pojawiał się u mnie na zajęciach także w październiku, więc wybór grafik nie był przypadkowy! A więcej na ten temat już niedługo znajdziesz w zakładce “Książkowe inspiracje”.

Poniżej znajdziesz propozycje dwóch zabaw ruchowych z wykorzystaniem motywu rekina, dzięki którym możecie z uczniami utrwalić emocjonalne (i nie tylko!) słownictwo.

BEWARE OF THE HUNGRY SHARK

Przebieg zabawy: na dywanie/podłodze rozkładamy wszystkie karty obrazkami do dołu (warunek: uczniowie muszą znać już to słownictwo, więc wybieraj karty przedstawiające te emocje, które zostały wprowadzone). Dzieci, siedząc w kole, po kolei odkrywają karty. Nazywają każdą z emocji (możesz zachęcać je do tego, by robiły to wspólnie, głośno powtarzając za osobą, która odkryła kartę/nauczycielem), chyba że po drugiej stronie ujrzą głodnego rekina – wówczas ich zadaniem jest uciekać.

Zabawa może być bardzo ekscytująca, pod warunkiem, że dobrze wytłumaczysz jej zasady. Jak tłumaczyć zasady zabaw bez wykorzystania języka polskiego? Dowiesz się już 15.09 podczas LIVE w naszej planetarnej grupie na Fb!

TIP: Żeby dzieci nie rozbiegały się bez sensu po sali, ustalcie że każdy musi dotknąć czegoś w wybranym kolorze, by być bezpiecznym.

SHARK, SHARK, HOW ARE YOU TODAY?

Do zabawy potrzebna będzie opaska z cieniem rekina (znajdziesz go na ostatniej karcie). Gdy będziecie bawić się kilka pierwszych razy, dobrze żebyś to Ty została_został rekinem, więc dopasuj ją do swojego obwodu głowy.

Przebieg zabawy: Dzieci wraz z prowadzącą_cym ustawiają się w kole i trzymają za ręce. Osoba prowadząca zakłada na głowę opaskę. Pozostali uczestnicy zabawy kierują do tej osoby pytanie: “Shark, shark, how are you today?”.

Shark miewa różne nastroje, którymi chętnie dzieli się z uczestnikami zabawy, mówiąc “I’m happy / sad / sleepy / angry”. Na te hasła nic się nie dzieje, zabawa toczy się dalej, jednak kiedy z jego ust dzieci usłyszą słowa “I’m hungry!”, muszą uciekać. Analogicznie, jak w zabawie opisanej powyżej – jedynym ratunkiem jest złapanie czegoś w ustalonym wcześniej kolorze.