Jak mówić po angielsku na zajęciach z dziećmi? (nagranie WEBINARu) Copy

Jak mówić po angielsku na zajęciach z dziećmi?

  • Prostym językiem

Nie budujmy zbyt skomplikowanych wypowiedzi.

⛔️ I’ll say first, then you’ll follow.

I say, then you say. 

Lub w ogóle bez formułowania polecenia jako takiego (? + banana).

  • Wspierając wypowiedzi gestami, operując mimiką.
  • Odnosząc się do dotychczas zdobytej wiedzy 

(Let’s play Hungry Shark!)

  • Przy pomocy rymowanek

⛔️ Marysia, Filip your legs should be crossed!

Marysia, Filip, criss cross, apple sauce.

  • oraz piosenek

⛔️ OK, make a circle, hey, can you hear me? Cir-cle, please! 

Let’s make a circle, round as it can be…

  • Używając “rekwizytów”

(It’s BINGO time!)

  • Nie za dużo (wtedy, kiedy trzeba)

⛔️ Now I am going to read you a book. It’s a book about a colour monster. But first, you need to get ready, ok?

Listen, listen, look, look, look, it is time to read a book! “The Colour Monster”.

  • POPRAWNIE!

⛔️ Can you tell me what’s this?
Can you tell me what it is?

* Korzystając z pomocy dzieci.

Jeżeli zdarzy się tak, że podczas tłumaczenia zasad jakiejś zabawy widzisz, że któreś z dzieci rozumie (po prostu załapało, a może jest dwujęzyczne) w przeciwieństwie do reszty, możesz poprosić to dziecko, żeby wytłumaczyło koleżankom i kolegom o co chodzi. Wówczas to nie Ty użyjesz języka polskiego, a jeden z Twoich uczniów :).

DODATKOWE MATERIAŁY: