Jedzenie

Who took the cookie?

Pierwsza propozycja to zmodyfikowana wersja gry karcianej “Who took the cookie from the cookie jar?” autorstwa twórców Super Simple Songs.

Potrzebne: małe karty obrazkowe z owocami i warzywami/ jedzeniem, a wśród nich karta z ciasteczkiem.

Przebieg zabawy: Rozdaj dzieciom siedzącym w kole karty – każdemu po jednej, tak by nie było widać co się na nich znajduje (najlepiej kłaść każdą z kart obrazkiem do dołu przed dzieckiem i zwrócić jego uwagę na to, by nie podglądało, bo to może oznaczać dla niego koniec zabawy). Następnie bawcie się, wykorzystując proponowaną przez Autorów rymowankę:

  • Nauczyciel: Who took the cookie from the Cookie Jar?
  • Uczniowie: X took the cookie from the Cookie Jar.
  • X: Who me?
  • Uczniowie: Yes, you!

W tym momencie wybrane dziecko odkrywa swoją kartę, jeżeli nie widnieje na niej ciastko, mówi” Not me!” Wówczas zadaj mu dodatkowe pytanie: “What did you take?” (A co zarałaś_eś) lub “What do you have?” (A co masz?). Zadaniem dziecka jest nazwanie tego, co znajduje się na jego karcie. Zabawę kontynuujemy do momentu odnalezienia ciastka. Jeżeli nastąpi to wyjątkowo szybko, karty zbieramy, tasujemy i rozdajemy ponownie.

TIP: W bardzo dużych grupach, wśród kart mogą pojawić się dwa ciastka, lub więcej.

Pełen zestaw materiałów do tematu “FOOD & DRINKS” znajdziesz na Planecie Premium.

18.05 odbył się tam także webinar z pomysłami na ich wykorzystanie.

Materiały do piosenki “Do you like broccoli ice cream?”:

A zastanawialiście się kiedyś, jak wyglądałaby bananowa zupa lub sok z pączków?

Dzięki AI (Sztucznej Inteligencji) możesz pokazać to swoim uczniom! Powtórzycie słownictwo z piosenki, a także odpowiadanie na pytanie “Do you like…?” – sprawdź, czy Twoi uczniowie skusiliby się na takie przysmaki!

Ice cream + (materiały idealne na czerwcowe zajęcia)

Dzięki poniższym materiałom nawiążesz do piosenki “Do you like broccoli ice cream?”, pociągniesz lodowy temat dalej i jednocześnie powtórzysz ze swoimi uczniami nazwy warzyw!

Czego chcieć więcej od czerwcowych lekcji powtórkowych? 😉