Jedzenie

Karty obrazkowe:

Wybrane karty możesz połączyć z genialną piosenką pt. “I like chicken”, dzięki której wprowadzisz też struktury “I like” oraz “I don’t like”:

W co się bawić na zajęciach o jedzeniu?

Klasyfikowanie:

Przygotuj karty z nazwami wybranych kategorii, np. “Food” i “Drinks”, lub “Breakfast” i “Dinner” i zachęć uczniów do przyporządkowania wybranych kart do danych kategorii. Przy okazji tej zabawy nazywajcie wszystkie słowa po angielsku! 🙂

Who took the cookie?

Zmodyfikowana wersja gry karcianej “Who took the cookie from the cookie jar?” autorstwa twórców Super Simple Songs.

Potrzebne: małe karty obrazkowe z jedzeniem, a wśród nich karta z ciasteczkiem.

Przebieg zabawy: Rozdaj dzieciom siedzącym w kole karty – każdemu po jednej, tak by nie było widać co się na nich znajduje (najlepiej kłaść każdą z kart obrazkiem do dołu przed dzieckiem i zwrócić jego uwagę na to, by nie podglądało, bo to może oznaczać dla niego koniec zabawy). Następnie bawcie się, wykorzystując proponowaną przez Autorów rymowankę:

  • Nauczyciel: Who took the cookie from the Cookie Jar?
  • Uczniowie: X took the cookie from our Cookie Jar.
  • X: Who me?
  • Uczniowie: Yes, you!

W tym momencie wybrane dziecko odkrywa swoją kartę, jeżeli nie widnieje na niej ciastko, mówi” Not me!” Wówczas zadaj mu dodatkowe pytanie: “What did you take?” (A co zarałaś_eś) lub “What do you have?” (A co masz?). Zadaniem dziecka jest nazwanie tego, co znajduje się na jego karcie. Zabawę kontynuujemy do momentu odnalezienia ciastka. Jeżeli nastąpi to wyjątkowo szybko, karty zbieramy, tasujemy i rozdajemy ponownie.

TIP: W bardzo dużych grupach, wśród kart mogą pojawić się dwa ciastka, lub więcej.

Pobierz karty do gry:

Do you like…? – zabawa ruchowa

Przygotuj karty z symbolami określającymi struktury: “Yes, I do!”, “No, I don’t!” oraz zestaw kart obrazkowych. Karty z symbolami rozłóż po dwóch przeciwnych stronach sali. Dzieci poproś o ustawienie się na przeciwko Ciebie, po środku sali.

Przebieg zabawy: Pokazuj uczniom kolejne karty obrazkowe, łącząc je z pytaniem “Do you like…?”, np. “Do you like spaghetti?” i zachęć dzieci do udzielenia odpowiedzi poprzez ustawienie się po wybranej stronie sali/ podbiegnięcie do karty z właściwą odpowiedzią, w zależności od ich preferencji. [Jeżeli ktoś lubi spagetti, ustawia się po stronie z symbolem oznaczającym “Yes, I do!”. Jeżeli nie – po stronie “No, I don’t!”.]

TIP: Moment, w którym dzieci dokonały już wyboru, wykorzystaj do nauki drylowania całych struktur! Zacznij od dzieci stojących przy “Yes, I do!” i zachęć je by chóralnie powtórzyły np. “I like spaghetti!”. Następnie zwróć się do dzieci stojących przy drugim napisie i zachęć do powtórzenia “I don’t like spaghetti!”.

Powtórz ze wszystkimi wybranymi słowami.

Dodatkowe materiały do:

  • zabawy “Totem”
  • gry w BINGO
  • zabawy w restaurację

Materiały do piosenki “Do you like broccoli ice cream?”:

A zastanawialiście się kiedyś, jak wyglądałaby bananowa zupa lub sok z pączków?

Dzięki AI (Sztucznej Inteligencji) możesz pokazać to swoim uczniom! Powtórzycie słownictwo z piosenki, a także odpowiadanie na pytanie “Do you like…?” – sprawdź, czy Twoi uczniowie skusiliby się na takie przysmaki!

Ice cream + (materiały idealne na czerwcowe zajęcia)

Dzięki poniższym materiałom nawiążesz do piosenki “Do you like broccoli ice cream?”, pociągniesz lodowy temat dalej i jednocześnie powtórzysz ze swoimi uczniami nazwy warzyw!

Czego chcieć więcej od czerwcowych lekcji powtórkowych? 😉