Kolory

Kolorowe karty obrazkowe:

Bardzo polecam tę sztuczkę, na którą dzieci żywo reagują! Magiczny proszek to… galaretki (u mnie borówkowa i truskawkowa marki Gellwe)! Wszystko, co wystarczy zrobić to zalać je wodą. Nie musi być ciepła, wystarczy woda prosto z kranu :). ENJOY!
*Zwierzątka morskie zostały przeze mnie wydrukowane na samoprzylepnej folii do drukarek (atramentowych)! 🙂 Znajdziesz ją m. in. na Allegro. Obrazki na słoikach możesz też narysować czarnym, permanentnym markerem. Nie potrafisz rysować? Nie szkodzi! Wystarczy podłożyć wydrukowany na zwykłej kartce obrazek i go odrysować.

Ten pomysł pochodzi z mojego e-booka “Pomysłowe DIY na lato”.

Dodatkowe pomysły na zajęcia o kolorach:

Zajrzyj też do tych wpisów na blogu:

What colour is the sky?

Sprawdzony pomysł na kolorowe zajęcia

Materiały, o których wspominam w nagraniu znajdziesz poniżej:

Przerobiłaś_eś już ze swoimi przedszkolakami temat kolorów i chcesz gładko przejść do kolejnego tematu?

1. Zobacz, jak fajnie połączyć kolory i emocje!

Tip: Scenariusz lekcji “The Rainbow Dance”, którą możesz przeprowadzić PRZED wykorzystaniem poniższego pomysłu został przeze mnie zamieszczony w zakładce “Scenariusze zajęć” >> “Kolory”.

WIĘCEJ POMYSŁÓW NA ZABAWY ZWIĄZANE Z EMOCJAMI:

DODATKOWE KOLOROWE MATERIAŁY:

2. Poznaj piosenkę “Rainbow World” i zobacz, jak połączyć kolory z nauką bardzo przydatnych słownictwa i struktur!

Dzięki temu utworowi Twoi uczniowie mogą powtórzyć/ utrwalić kolory, możecie porozmawiać o kolorach, które faktycznie występują w tęczy, a do tego wprowadzisz zupełnie nowe słownictwo i całe przydatne struktury!

PS. Tę piosenkę możesz wprowadzić na początku kwietnia – 3.04 obchodzony jest Dzień Tęczy!

Będzie super dla starszych dzieci, alternatywną propozycję, dla młodszych dzieci, do tematu Rainbow World, który można poruszyć wiosną, znajdziesz na samym dole!

Do wprowadzenia utworu i utrwalania jego treści wykorzystaj przygotowane przeze mnie materiały:

TĘCZOWE PUZZLE

Dzięki nim możecie utrwalić kolory i pojedyncze słowa, lub całe wyrażenia. Wybierz wersję najlepszą dla danej grupy:

  • zadaniem jest połączyć obrazek z odpowiednim kolorem, zgodnie ze słowami piosenki;
  • zadaniem jest połączyć słowo z odpowiednim obrazkiem;
  • zadaniem jest połączyć dwie połówki tęczy tak, by powstał właściwa struktura.

KOLOROWE DRYLOWANIE

Wydrukuj karty ze strukturami. Na środku pustych kółeczek przyklej rzepy samoprzylepne. Następnie wydrukuj i wytnij kolorowe obrazki przedstawiające słownictwo pojawiające się w piosence. Uzupełniaj struktury, przyczepiając wybrane obrazki i zachęcaj dzieci do ich “odczytywania”!

Dzięki kartom ze zmieniającymi się elementami, zachęcisz dzieci do powtarzania (drylowania) całych struktur, które jednak nie zawsze będą brzmieć tak samo!

KOLOROWE ZDANIA

Dzięki materiałom z poniższego pliku możecie z kolei odtworzyć słowa piosenki, lub stworzyć nową kolorystyczną wersję! Tutaj też możesz wykorzystać rzepy samoprzylepne.

Sprawdź, czy dzieci zapamiętały już brzmienie całych wyrażeń, a następnie zachęć je do uzupełnienia kart wedle uznania. Dzieci mogą pracować samodzielnie, szczególnie w mniejszych grupach. Każdy będzie miał za zadanie stworzenie i przedstawienie własnej wersji.

Coś dla młodszych dzieci?

Wiosną pokaż im, jak kolorowy jest świat dookoła nas! Możesz do tego wykorzystać materiały z moimi zdjęciami, lub zrobić własne w drodze do pracy :).

Możesz także dać dzieciom zadanie – “Spring Colour Hunt”. Niech spróbują w drodze do przedszkola odnaleźć wszystkie kolory z karty!

error: Content is protected !!