Konspekt zajęć Halloweenowych „We’re Going on a Pumpkin Hunt”
Założenia: Wprowadzenie/ przypomnienie opowiadania „We’re Going on a Pumpkin Hunt” + zabawa w poszukiwanie nietypowych dyń, dzięki którym utrwalisz wprowadzane słownictwo.
Czas trwania zajęć: ok 30 min*.
Grupa wiekowa: przedszkolaki
*Jeżeli planujesz zajęcia trwające krócej, proponuję rozbić to, co poniżej na 2 części:
Podczas 1. lekcji głównym punktem programu niech będzie wprowadzenie książki – koniecznie zacznij od słownictwa i zabaw z kartami obrazkowymi, a dopiero potem przejdź do prezentacji opowiadania.
Podczas 2. lekcji skupcie się na szukaniu i utrwalaniu nazw odnalezionych dyń.
Cele operacyjne:
UCZNIOWIE:
Do przygotowania:
*Te materiały znajdziesz poniżej.
Jak przygotować zabawę w poszukiwanie dyń?
WAŻNE: pierwsza dynia powinna znaleźć się gdzieś na widoku – tak, żeby dzieci widziały ją z miejsca, w którym odbywają się zajęcia.
1. Powitanie [2 min.] – Wasza klasyczna Hello routine
2. Warm up: How is the pumpkin? (Sprawdź tutaj!) [3 min.]
3. Wprowadzenie/ utrwalanie słownictwa [5 min.]
Wyjmij z torby pudełko/ koszyczek z kartami obrazkowymi i ustaw na środku dywanu. Zwróć uwagę dzieci na pierwszą z kart (dynię), zapytaj co to takiego, powtórzcie to słowo, po czym powiedz: What’s next?
Zaprezentuj dzieciom wszystkie karty, każdą z nich połóż na podłodze – wspólnie się im przyjrzyjcie. Zachęć uczniów do powtórzenia nazwy każdego ze słów po kilka razy, na różne sposoby. Dopasujcie do nich odpowiednie gesty.
4. What’s missing? [3 min.] – szybka rundka What’s missing? – zachęć dzieci do zamknięcia oczu (nie mogą podglądać!) i zagrajcie co najmniej dwa razy (może być więcej, w zależności do tego, jak szybko dzieci zgadują).
UWAGA! Na sam koniec schowaj jakieś dwie karty, w tym dynię. Gdy dzieci otworzą oczy i odgadną, czego brakuje, wyciągnij TYLKO TĘ druga kartę, a następnie powiedz: Oh, no! Where is the pumpkin? I udaj zdziwienie związane z zaginięciem dyni. Na koniec powiedz: I know! Let’s go on a pumpkin hunt! i wyciągnij książkę.
5. We’re going on a pumpkin hunt – [10-15 min.]
Zachęć dzieci do wstania. Niech razem z Tobą są aktywne przez cały czas opowiadania. We’re going oznacza, ze idziemy = poruszamy nogami. Gdy w książce pojawiają się słowa, które dzieci poznały, zachęcaj je do co najmniej podejmowania prób samodzielnego ich nazywania i odgrywania za pomocą ustalonych gestów.
UWAGA! Na koniec, kiedy w książce (piosence) pojawiają się słowa „Wait, what’s that?”, przerwij czytanie! W tym momencie zwróć uwagę dzieci na pierwszą ukrytą dynię (w srebrnej folii, lub kopercie!). Odegraj jednoczesne zdziwienie i zainteresowanie tym, co znajduje się np. na półce. Uważaj, by nie wywołać chaosu – mów pełnym przejęcia, ale spokojnym tonem. Zaproś dzieci do wspólnej zabawy w poszukiwanie dyń!
TIP 1: Zabawę możesz rozegrać na dwa sposoby. Zadecyduj, która będzie lepsza dla Twojej grupy:
OPCJA 1. Już w trakcie chodzenia po sali, rozwijacie dynie (otwieracie koperty) i sprawdzacie co znalazło się w środku. Każdej z dyń poświęcacie chwilkę, określając co to za dynia, np. a rainbow pumpkin, a leaf pumpkin itd.
OPCPJA 2. Najpierw zbierzcie wszystkie zawiniątka/ koperty – niech dzieci przekazują je Tobie (możesz zbierać je do wcześniej wykorzystywanego pudełka/ koszyczka), a potem wróćcie na dywan i dopiero tam przyjrzyjcie się dokładnie swoim znaleziskom.
TIP 2: Zachęcaj dzieci do co najmniej podjęcia prób samodzielnego nazywania dyń, które widzą. Jeżeli nie są gotowe i zupełnie nic nie mówią, Ty nazywaj dynie, a dzieci zachęcaj do powtarzania tego, co słyszą.