Konspekt lekcji Halloweenowej “We’re going on a Pumpkin Hunt”

Konspekt zajęć Halloweenowych „We’re Going on a Pumpkin Hunt”


Założenia: Wprowadzenie/ przypomnienie opowiadania „We’re Going on a Pumpkin Hunt” + zabawa w poszukiwanie nietypowych dyń, dzięki którym utrwalisz wprowadzane słownictwo.


Czas trwania zajęć: ok 30 min*.
Grupa wiekowa: przedszkolaki
*Jeżeli planujesz zajęcia trwające krócej, proponuję rozbić to, co poniżej na 2 części:

Podczas 1. lekcji głównym punktem programu niech będzie wprowadzenie książki – koniecznie zacznij od słownictwa i zabaw z kartami obrazkowymi, a dopiero potem przejdź do prezentacji opowiadania.

Podczas 2. lekcji skupcie się na szukaniu i utrwalaniu nazw odnalezionych dyń.

Cele operacyjne:
UCZNIOWIE:

  • Rozumieją i rozróżniają wybrane słowa nawiązujące do tematyki Halloweenowej – pumpkin, cats, bats, cobweb(s), haunted house, ghost
  • Biorą czynny udział w przebiegu opowiadania „We’re Going on a Pumpkin Hunt” oraz w nawiązującej do niego zabawie w poszukiwanie dyń
  • W trakcie zabawy używają słownictwa poznanego podczas tej i poprzednich lekcji

Do przygotowania:

  • Torba na materiały
  • Dyniowe materiały do zabawy How is the pumpkin?*
  • Nietypowe dynie* wydrukowane, zalaminowane i pozawijane w folię aluminiową (lub pochowane do pomarańczowych kopert – wariant lepszy, jeżeli uczysz wiele grup i chcesz wykorzystać zabawę kilka razy w ciągu jednego dnia)
  • Książka „We’re Going on a Pumpkin Hunt” (opcjonalnie: piosenka dostępna na YouTube)
  • Karty obrazkowe ze słownictwem z książki* + pudełko/ koszyczek, w którym je schowasz w następującej kolejności: pumpkin, cats, cobweb, bats, hauted house, ghost,

*Te materiały znajdziesz poniżej.

Jak przygotować zabawę w poszukiwanie dyń?

  1. Wybierz te dynie, które nawiązują do słownictwa, na którym chcesz, by skupili się Twoi uczniowie – jeżeli na Twoich zajęciach nie pojawiało się wcześniej słownictwo Halloweenowe/ lekcja przewidziana jest dla młodszych dzieci, przygotuj TYLKO TE DYNIE, które NAWIĄZUJĄ do słownictwa pojawiającego się w książce.
  2. Przygotuj je do zabawy (zawiń w folię, lub schowaj do kopert) jeszcze przed lekcją.
  3. Jeżeli nie masz możliwości sama_sam rozłożyć ich wcześniej po sali/ przedszkolu, po przyjściu na lekcję, poproś o pomoc panią/ panie z danej grupy! Warto je o tym wcześniej uprzedzić😊.
  4. Podczas, gdy Ty będziesz już bawić się z dziećmi na dywanie, panie ukrywają dynie w różnych miejscach w sali.

WAŻNE: pierwsza dynia powinna znaleźć się gdzieś na widoku – tak, żeby dzieci widziały ją z miejsca, w którym odbywają się zajęcia.


PRZEBIEG ZAJĘĆ

1. Powitanie [2 min.] – Wasza klasyczna Hello routine

2. Warm up: How is the pumpkin? (Sprawdź tutaj!) [3 min.]

3. Wprowadzenie/ utrwalanie słownictwa [5 min.]

Wyjmij z torby pudełko/ koszyczek z kartami obrazkowymi i ustaw na środku dywanu. Zwróć uwagę dzieci na pierwszą z kart (dynię), zapytaj co to takiego, powtórzcie to słowo, po czym powiedz: What’s next?

Zaprezentuj dzieciom wszystkie karty, każdą z nich połóż na podłodze – wspólnie się im przyjrzyjcie. Zachęć uczniów do powtórzenia nazwy każdego ze słów po kilka razy, na różne sposoby. Dopasujcie do nich odpowiednie gesty.

4. What’s missing? [3 min.] – szybka rundka What’s missing? – zachęć dzieci do zamknięcia oczu (nie mogą podglądać!) i zagrajcie co najmniej dwa razy (może być więcej, w zależności do tego, jak szybko dzieci zgadują).

UWAGA! Na sam koniec schowaj jakieś dwie karty, w tym dynię. Gdy dzieci otworzą oczy i odgadną, czego brakuje, wyciągnij TYLKO TĘ druga kartę, a następnie powiedz: Oh, no! Where is the pumpkin? I udaj zdziwienie związane z zaginięciem dyni. Na koniec powiedz: I know! Let’s go on a pumpkin hunt! i wyciągnij książkę.

5. We’re going on a pumpkin hunt – [10-15 min.]

Zachęć dzieci do wstania. Niech razem z Tobą są aktywne przez cały czas opowiadania. We’re going oznacza, ze idziemy = poruszamy nogami. Gdy w książce pojawiają się słowa, które dzieci poznały, zachęcaj je do co najmniej podejmowania prób samodzielnego ich nazywania i odgrywania za pomocą ustalonych gestów.

UWAGA! Na koniec, kiedy w książce (piosence) pojawiają się słowa „Wait, what’s that?”, przerwij czytanie! W tym momencie zwróć uwagę dzieci na pierwszą ukrytą dynię (w srebrnej folii, lub kopercie!). Odegraj jednoczesne zdziwienie i zainteresowanie tym, co znajduje się np. na półce. Uważaj, by nie wywołać chaosu – mów pełnym przejęcia, ale spokojnym tonem. Zaproś dzieci do wspólnej zabawy w poszukiwanie dyń!

TIP 1: Zabawę możesz rozegrać na dwa sposoby. Zadecyduj, która będzie lepsza dla Twojej grupy:

OPCJA 1. Już w trakcie chodzenia po sali, rozwijacie dynie (otwieracie koperty) i sprawdzacie co znalazło się w środku. Każdej z dyń poświęcacie chwilkę, określając co to za dynia, np. a rainbow pumpkin, a leaf pumpkin itd.

OPCPJA 2. Najpierw zbierzcie wszystkie zawiniątka/ koperty – niech dzieci przekazują je Tobie (możesz zbierać je do wcześniej wykorzystywanego pudełka/ koszyczka), a potem wróćcie na dywan i dopiero tam przyjrzyjcie się dokładnie swoim znaleziskom.

TIP 2: Zachęcaj dzieci do co najmniej podjęcia prób samodzielnego nazywania dyń, które widzą. Jeżeli nie są gotowe i zupełnie nic nie mówią, Ty nazywaj dynie, a dzieci zachęcaj do powtarzania tego, co słyszą.

  • Pożegnanie [2 min.]