Konspekty zajęć wiosennych

Konspekt wiosennych zajęć nr 1

Założenia: Zajęcia na przywitanie wiosny – taka lekcja będzie idealna do przeprowadzenia w okolicach 20/21 marca; dzieci poznają słownictwo nawiązujące do oznak tej pory roku; dzięki wprowadzanej rymowance oraz proponowanym aktywnościom, poznają liczbę mnogą w zestawieniu z liczbą pojedynczą wybranych słów.

Czas trwania zajęć: ok 30 min.

Cele operacyjne:

UCZNIOWIE:

  • Powtarzają nazwy wybranych części ciała.
  • Zauważają różnicę w wymowie wybranych słów w liczbie mnogiej oraz pojedynczej.
  • Co najmniej podejmują próby nazywania wybranych wiosennych słów, a także potrafią odegrać je za pomocą ustalonych gestów.

Do przygotowania:

  • Głośnik
  • Torba na materiały
  • Motylki* na patyczkach laryngologicznych – tyle, ilu uczniów w grupie + dla prowadzącej_go
  • Wiosenne pudełko (Spring Box)
  • Karty obrazkowe z wprowadzanym słownictwem (w liczbie mnogiej oraz pojedynczej)*
  • Tzw. rhymetime cards* do wprowadzanej rymowanki

*Te materiały znajdziesz w moim wiosennym Spring Pack dostępnym w sklepie na www.fullofideas.pl: https://www.fullofideas.pl/produkt/spring-pack/ oraz na Planecie Inspiracji PREMIUM: https://planet.fullofideas.pl/.

PRZED ZAJĘCIAMI:

Przygotuj gadżety niezbędne do zabawy z rymowanką Butterfly in the sky (motylki na patyczkach laryngologicznych) lub zaplanuj samodzielne ich przygotowywanie przez uczniów.

PRZEBIEG ZAJĘĆ

  1. Powitanie [2 min.] – Wasze tradycyjne powitanie, np. z wykorzystaniem Hello song!
  • Uzupełnianie kalendarza [2 min.] – Spring is coming! Kalendarz może być szczególnie pomocy w momencie, kiedy za oknem nadal panuje nie bardzo wiosenna aura. Razem z uczniami możecie uzupełnić kalendarz, w którym występują pogoda (od której zaczniecie + pora roku).

TIP: Jeżeli Twoi uczniowie nie mają jeszcze utrwalonego słownictwa pogodowego, taki kalendarz może stać się fajnym elementem klasowej rutyny.

  • Warm up – wiosenna rymowanka ”Butterfly in the sky” [3 min.] – Rozdaj uczniom przygotowane do tej rymowanki gadżety (motylki na patyczkach laryngologicznych), jeden zostaw dla siebie. Następnie zachęć uczniów, by naśladowali ciebie, podążając jednocześnie za słowami rymowanki i nazywając wybrane części ciała:

Butterfly, butterfly in the sky,

Butterfly, butterfly, fly so high.

Butterfly, butterfly, fly so free,

Butterfly, butterfly, land on me!

Butterfly, butterfly, land on my nose,

Butterfly, butterfly, land on my toes!

Butterfly, butterfly, land on my knee,

Butterflly, butterflly, fly so free!

  • Let’s say Hello to spring! – wprowadzenie (utrwalenie) słownictwa [5 min.]

CZ. I – Wyjmij przygotowane wcześniej Spring Box i pokaż je swoim uczniom. Możecie przez chwilę o nim porozmawiać, szczególnie jeżeli jest to pierwsza lekcja o wiosennej tematyce. Następnie zaprezentuj znajdujące się w nim karty. Wspólnie przedrylujcie wszystkie słowa. Odłóż wszystkie karty na bok.

CZ. II – Ułóżcie tekst rymowanki na przywitanie wiosny z wykorzystaniem przygotowanych wcześniej rhymetime cards:

Hello flowers, hello trees,

Hello birds and busy bees!

Hello pretty butterfly,

Hello sun in the sky!

[Goodbye winter, snow and ice,

Hello spring warn and nice!]

5.  Sway like a tree! – zabawa ruchowa [5 min.]

CZ. I – Rozłóż na podłodze, obrazkami do dołu, kary obrazkowe przedstawiające liczbę mnogą wprowadzanych słów. Poproś wybranych uczniów o ich odkrywanie, a następnie mów: Look, a flower! ONE flower. What’s this? [poczekaj na odpowiedź uczniów] FLOWER.”

– zachęcaj dzieci, by powtarzały za tobą, kładąc szczególny nacisk na to, że dane słowo występuje tym razem w liczbie pojedynczej.

CZ. II – Gdy wszystkie karty zostaną już odkryte, połóż je jedna obok drugiej, a następnie zachęć uczniów, by wstali. Do każdej z kart dopasuj polecenie:

FlowerStand still! [Stań na baczność.] Stand still like a flower!

TreeSway! [Unieś ręce do góry i kołysz się na boki.] Sway like a tree!

BirdTweet! [ Ćwierkaj jak ptaszek.] Tweet like a bird!

BeeBuzz! [Zabzycz jak pszczoła i szybko poruszaj dłońmi.] Buzz like a bee!

ButterflyFlutter! [Machaj rękami na boki.] Flutter like a butterfly!

  • Liczba pojedyncza + liczba mnoga – drylowanie [5 min.] – Weź do ręki wszystkie karty przedstawiające ćwiczone słownictwo, a następnie układaj je przed uczniami w pary, zwracając ich uwagę na to, co która karta przedstawia:

What’s this? FLOWER.

What are these? FLOWERS.

Zachęć dzieci do rytmicznego powtarzania: FLOWERFLOWERS x 3.

Powtórz z każdym słowem. Na sam koniec zostaw motylki      .

  • Pożegnanie rymowanką [2 min.]

Butterflies, butterflies, turn around,

Butterflies, butterflies, touch the ground!

Butterflies, butterflies, reach the sky,

Butterflies, butterflies, say Goodbye!

Konspekt wiosennych zajęć nr 2

Założenia: Kontynuacja nauki liczby pojedynczej i mnogiej wybranych słów; powtórka wiosennego słownictwa w połączeniu z utrwaleniem emocji.

Czas trwania zajęć: ok 30 min.

Cele operacyjne:

UCZNIOWIE:

  • Reagują na wybrane polecenia w języku angielskim.
  • Znają i powtarzają, z pomocą plakatu ze zdjęciami, rymowankę na powitanie wiosny.
  • Potrafią zaprezentować za pośrednictwem gestów połączenia powstałe w wyniku zestawienia ze sobą słów nazywających emocje oraz wiosennego słownictwa.
  • Rozróżniają liczbę pojedynczą i mnogą wybranych słów.

Do przygotowania:

  • Głośnik
  • Torba na materiały
  • Wskaźniki z motylem i pszczołą*
  • 3 pszczółki na palce do rymowanki Three Little Bees*
  • Plakat do rymowanki na powitanie wiosny**
  • Karty obrazkowe z wprowadzanym wiosennym słownictwem* (l. poj. + l. mn.)
  • Kubeczki papierowe z przyklejonymi na spodach obrazkami przedstawiającymi emocje

*Te materiały znajdziesz w moim wiosennym Spring Pack dostępnym w sklepie na www.fullofideas.pl: https://www.fullofideas.pl/produkt/spring-pack/ oraz na Planecie Inspiracji PREMIUM: https://planet.fullofideas.pl/.

**Ten plakat znajdziesz jako załącznik do BONUSowego scenariusza zajęć.

PRZEBIEG ZAJĘĆ

  1. Powitanie [2 min.] – Wasze tradycyjne powitanie, np. z wykorzystaniem Hello song!
  • Warm upButterfly vs Bee [2 min.] – Przygotuj dwa wskaźniki, jeden z obrazkiem motylka, drugi – pszczoły. Podziel dzieci na dwie drużyny: Butterfly Team, Bee Team, a następnie ustaw się tak, by uczniowie dobrze cię widzieli, z obydwoma wskaźnikami w rękach. Wydawaj dzieciom polecenia z poprzednich zajęć, a następnie unoś wybrany wskaźnik do góry. Reaguje tylko ta drużyna, której wskaźnik został uniesiony. Co jakiś czas możesz podnieść do góry obydwa = reagują wszyscy uczniowie.

TIP: Polecenia typu Sway like a tree! Możesz przeplatać także z podstawowymi poleceniami ruchowymi, które już znają twoi uczniowie, np. Turn around! – to będzie jednocześnie świetne wprowadzenie do kolejnej aktywności.

  • Rymowanka Three Little Bees [3 min.] – Wyciągnij z torby i włóż na palce pacynki pszczółki. Zapytaj dzieci co to takiego, zachęć je do policzenia pszczółek, zwróć ich uwagę na to, że słowo BEE wystąpi tym razem w liczbie mnogiej = BEES. Następnie zaprezentuj rymowankę, która trochę uczniów rozrusza i przygotuje do dalszej części lekcji!

Three little bees flying in the sky,

The first one said: Stand up and stretch up high!

Three little bees flying up and down,

The second one said: Turn around and touch the ground!

Three little bees flying high and low,

The third one said: It’s time to say Hello!

4.  Przypomnienie wiosennej rymowanki [2 min.]

Przygotuj plakat przedstawiający słowa rymowanki Hello Spring! Jeszcze przed zajęciami zaklej wszystkie zdjęcia za pomocą karteczek samoprzylepnych. Podczas zajęć odklej pierwszą i powiedz: Hello flowers! Następnie zapytaj uczniów, czy pamiętają co będzie dalej. Powtórz ze wszystkimi słowami, utrwalając z uczniami cały tekst.

  • Emocjonalna wieża [6 min.]

CZ. I – Przygotuj karty obrazkowe przedstawiające liczbę pojedynczą wybranych słów

  • papierowe kubeczki z przyklejonymi od spodu obrazkami przedstawiającymi emocje. W zależności od wielkości grupy albo rozdaj naprzemiennie kubeczek, kartę, kubeczek, kartę… – tak, by każdy z uczniów coś otrzymał (WAŻNE: karty oraz kubeczki kładziemy przed uczniami obrazkami do dołu.), lub ułóż na dywanie stosik kart obrazkami do dołu
  • obok kubeczki włożone jeden w drugi.

CZ. II – Zaproś dzieci do budowania wieży, zaczynając od kubeczka. Wybrane dziecko bierze kubeczek, zagląda na jego spód, po czym nazywa to (emocję), co się tam znajduje. Ustawia na środku podłogi obrazkiem do góry. Następnie kolejne dziecko odkrywa kartę obrazkową i również nazywa to, co się na niej znajduje. W tym momencie zachęć uczniów do zilustrowania za pomocą gestów powstałego połączenia, np. happy bee. Powtórzcie z pozostałymi słowami.

TIP: Jeżeli wieżę budujesz ze starszymi (5+ uczniami), lub wyjątkowo dobrze radzącymi sobie grupami, możecie przy każdym nowym połączeniu próbować powtórzyć wszystkie pozostałe wcześniej = od początku budowania wieży. To wymaga sporego skupienia na tym zadaniu, również ze strony nauczyciela .

  • Liczba pojedyncza + liczba mnoga – kalambury* [7 min.] – Przygotuj karty obrazkowe przedstawiające wszystkie ćwiczone słowa w liczbie pojedynczej i mnogiej. Następnie zaproś w wybrane miejsce w sali trójkę ochotników i wytłumacz dobrze zasady zabawy: będziesz pokazywać im (tak, by nie widziała reszta grupy) wybrane karty. Za każdym razem, gdy dzieci zobaczą słowo w liczbie mnogiej (np. 3 kwiaty, 3 drzewa), cała trójka pokazuje za pomocą gestów dane słowo. Natomiast, gdy na karcie zobaczą tylko jeden obrazek, reaguje tylko dziecko stojące w środku. Zadaniem grupy będzie odgadywanie słów i podawanie ich w liczbie pojedynczej (prezentuje tylko jedno dziecko) lub mnogiej (prezentuje trója dzieci). Co dwie rundy, mogą zmieniać się ochotnicy (trójka dzieci), których zadaniem jest pokazywanie.

TIP: Jeżeli uznasz taką aktywność za zbyt trudną dla swoich uczniów, w ramach podsumowania lekcji, poproś po prostu o samodzielne utworzenie i nazywanie par liczba pojedyncza-mnoga.

TIP 2: Jeżeli zostanie Ci trochę czasu, jeszcze przed pożegnaniem, możecie powtórzyć rymowankę Butterfly in the sky, która zostanie potem zestawiona z rymowanką o motylach w liczbie mnogiej.

  • Pożegnanie rymowanką [2 min.]

Butterflies, butterflies, turn around,

Butterflies, butterflies, touch the ground!

Butterflies, butterflies, reach the sky,

Butterflies, butterflies, say Goodbye!

Konspekt wiosennych zajęć nr 3

Założenia: Nawiązanie do aktywności z poprzednich lekcji; kontynuacja nauki liczby pojedynczej i mnogiej wybranych słów, tym razem w połączeniu z formułowaniem pełnych zdań.

Czas trwania zajęć: ok 30 min.

Cele operacyjne:

UCZNIOWIE:

  • Biorą aktywny udział w zabawach = reagują na wybrane polecenia w języku angielskim, odgrywają rymowanki.
  • Nazywają wybrane wiosenne słowa w liczbie pojedynczej i mnogiej.
  • Co najmniej podejmują próby formułowania pełnych zdań opisujących to, co znajduje się na prezentowanych im kartach obrazkowych.

Do przygotowania:

  • Głośnik
  • Torba na materiały
  • Pacynki na palce do rymowanki Three Little Bees*
  • Wiosenne karty-paski + przygotowane do nich małe obrazki*
  • Karty obrazkowe z wybranym wiosennym słownictwem*
  • Wiosenne action cards*
  • Karty obrazkowe z emocjami w takim samym (lub większym) formacie, jak te wiosenne
  • Pszczółki na patyczkach laryngologicznych do rymowanki Little Bee*
  • Karty z napisami YES oraz NO

*Te materiały znajdziesz w moim wiosennym Spring Pack dostępnym w sklepie na www.fullofideas.pl: https://www.fullofideas.pl/produkt/spring-pack/ oraz na Planecie Inspiracji PREMIUM: https://planet.fullofideas.pl/.

PRZEBIEG ZAJĘĆ

1.  Rymowanka Three Little Bees [2 min.]

Three little bees flying in the sky,

The first one said: Stand up and stretch up high!

Three little bees flying up and down,

The second one said: Turn around and touch the ground!

Three little bees flying high and low,

The third one said: It’s time to say Hello!

  • Powitanie – Hello song! [2 min.]
  • Wiosenne rytmy [3 min.] – Przygotuj karty-paski + pasujące do nich karty z pojedynczymi obrazkami (= pocięte na części karty-paski). Podczas zajęć zachęć dzieci do układania z ich pomocą prostych rytmów, np. butterfly, bee, flower, butterfly…? – dzieci kontynuują, dokładając właściwie obrazki. Za każdym razem powtórzcie słowa w liczbie pojedynczej i mnogiej. np. licząc: One butterflY, one, two butterflIES.

TIP: Z wykorzystaniem przygotowanych już do tego zadania kart-pasków możecie zagrać także w BINGO .

  • Wiosenne słownictwo + emocje [4 min.]

CZ. I – Przygotuj wiosenne flashcards + dopasowane do nich (formatem) karty z emocjami. Rozłóż na podłodze karty przedstawiające wiosenne słownictwo. Od razu zachęcaj uczniów do nazywania tego, co się na nich znajduje. Następnie połóż nad lub pod nimi karty z emocjami (uczniowie nazywają), po czym zwracaj się do wybranych uczniów/ ochotników: Can you find a bee? The bee is happy. Proś dzieci, by układały odpowiednie karty z emocjami na wiosennych flashcards oraz ilustrowały powstałe połączenia w odpowiedzi na pytanie: How is…? Np. How is the bee? The bee is happy!

CZ. II – Kiedy wszystkie karty zostaną już zakryte, zadaj kolejnym ochotnikom/ wybranym dzieciom pytanie Who is…? i sprawdź na ile udało im się zapamiętać jakie słowa znajdują się pod kartami z wybranymi emocjami.

  • Rymowanka Little Bee [2 min.]

Rymowanka na rozruch i wyciszenie, z wykorzystaniem patyczków:

It’s a little happy bee,

Buzzing gently next to me,

Buzzing UP, buzzing DOWN,

Buzzing round, and ROUND and ROUND,

Buzzing HIGH, buzzing LOW,

Buzzing FAST and buzzing SLOW.

  • Powtórka słownictwa + action cards [3 min.] – przygotuj karty obrazkowe + wiosenne action cards, które zostaną wmieszane pomiędzy flashcards. Następnie pokazujdzieciom kolejne karty i proś o ich nazywanie (zwracaj ich uwagę na liczbę pojedynczą i mnogą pojawiających się słów). Za każdym razem, gdy dzieci zobaczą kartę z poleceniem (action card), wstają i wykonują dane zadanie.

TIP: Jako ostatnią możesz „ukryć” w talii action card z poleceniem Wag your tail!

  • [Opcjonalnie] Piosenka Wag Your Tail [2 min.] – jeżeli czujesz, że Twoim uczniom

przyda się więcej muzyki, której podczas zajęć ostatnio nieco mniej     .

  • YES/ NO z kartami obrazkowymi: liczba mnoga vs. pojedyncza [5 min.] – przygotuj karty z napisami YES oraz NO. Rozłóż je po dwóch stronach sali, lub np. po dwóch stronach przeciągniętej przez środek sali skakanki. Ustaw uczniów naprzeciwko siebie.

Pokazuj im kolejne karty, formułując proste zdania, np. It’s a flower. Jeżeli to, co mówisz zgadza się z tym, co widnieje na karcie (= pokazujesz kartę z jednym kwiatkiem) dzieci przebiegają/ przeskakują na stronę z napisem YES. W tym momencie zachęć je do powtórzenia pełnego zdania: It’s a flower. Jeżeli nie mówisz prawdy (=pokazałaś_eś kartę z trzema kwiatkami), dzieci przebiegają/ przeskakują na stronę z napisem NO. Zachęć je wówczas do udzielenia i powtórzenia odpowiedzi na pytanie: What are these? They are flowers! Powtórz ze wszystkimi słowami.

  • Pożegnanie rymowanką [2 min.]

Butterflies, butterflies, turn around,

Butterflies, butterflies, touch the ground!

Butterflies, butterflies, reach the sky,

Butterflies, butterflies, say Goodbye!

Konspekt wiosennych zajęć nr 4

Założenia: Zajęcia „przejściowe”, które mają za zadanie spiąć ze sobą dwa tematy: Spring + Easter; wprowadzenie motywów wielkanocnych – koszyczek, pisanki, jednak nadal w wiosennym kontekście; podsumowanie poprzednich lekcji; ostateczne pożegnanie zimy .

Czas trwania zajęć: ok 30 min.

Cele operacyjne:

UCZNIOWIE:

  • Układają razem z nauczycielem tekst rymowanki na pożegnanie zimy i przywitanie wiosny. Potrafią nazwać występujące w nim słowa nawiązujące do każdej z tych pór roku.
  • Biorą aktywny udział w zabawach = reagują na wybrane polecenia w języku angielskim, nazywają znane im wiosenne słowa.
  • Potrafią podać liczbę pojedynczą i mnogą wybranych słów.

Do przygotowania:

  • Głośnik
  • Torba na materiały
  • Wskaźniki – z motylem i pszczołą*
  • Rhymetime cards do rymowanki Hello Sping!*
  • [Opcjonalnie] Karty obrazkowe: spider, basket full of eggs*
  • Koszyczek wielkanocny
  • Kolorowe jajka-pisanki do prześwietlania**
  • latarka
  • Małe obrazki przedstawiające wiosenne słownictwo**

*Te materiały znajdziesz w moim wiosennym Spring Pack dostępnym w sklepie na www.fullofideas.pl: https://www.fullofideas.pl/produkt/spring-pack/ oraz na Planecie Inspiracji PREMIUM: https://planet.fullofideas.pl/.

**Te materiały znajdziesz w zestawie Magic Eggs dostępnym w moim sklepie na www.fullofideas.pl.

Przed zajęciami: Przygotuj magiczne jajka i ukryj je w koszyczku wielkanocnym.

PRZEBIEG ZAJĘĆ

  1. Powitanie [2 min.] – Wasze tradycyjne powitanie, np. z wykorzystaniem Hello song!
  • Warm upButterfly vs Bee [2 min.] – Przygotuj dwa wskaźniki, jeden z obrazkiem motylka, drugi – pszczoły. Podziel dzieci na dwie drużyny: Butterfly Team, Bee Team, a następnie ustaw się tak, by uczniowie dobrze cię widzieli, z obydwoma wskaźnikami w rękach. Wydawaj dzieciom wybrane ruchowe polecenia, a następnie unoś jeden ze wskaźników do góry. Reaguje tylko ta drużyna, której wskaźnik został uniesiony. Co jakiś czas możesz podnieść do góry obydwa = reagują wszyscy uczniowie.
  • Rymowanka Hello Spring! [5 min] – Przygotuj rhymetime cards do pełnej wersji rymowanki (część zimowa + część wiosenna). Razem z dziećmi ułóżcie pełną wersję rymowanki, z wykorzystaniem tych kart. We wszystkich miejscach, w których słowa rymowanki występują w formie graficznej, to uczniowie mają za zadanie je wypowiadać. W ten sposób powtórzycie słownictwo zimowe + wiosenne.

Goodbye snowman, round and fat, Goodbye mittens, scarf and hat.

Goodbye winter, snow and ice,

Hello spring, warm and nice!

Hello flowers and green trees,

Hello birds and busy bees.

Hello pretty butterfly,

Hello sun in the sky.

Hello spider with eight legs,

Hello basket full of eggs!

TIP: Jeżeli zauważysz, że Twoi uczniowie jeszcze nie do końca dobrze opanowali wszystkie słowa, wprowadź dodatkową zabawę z kartami obrazowymi.

  • Easter basket – prześwietlanie pisanek z wiosennym słownictwem [do 10 min.]

CZ. I – Zaprezentuj uczniom wielkanocny koszyczek i zasugeruj, że coś znajduje się w środku. Możesz poświęcić chwilę na to, by uczniowie spróbowali odgadnąć jego zawartość. Następnie wprowadź rymowankę. Warto wspomóc się, wystukując rytm o kolana i klaszcząc na przemiennie. Tak rytmicznie wypowiadana rymowanka szybko zapada w pamięć:

Easter basket, Easter basket, what’s inside?

Easter basket, Easter basket, let’s find out!

CZ. II – Po wypowiedzeniu słów rymowanki, wyciągnij po kolei wszystkie znajdujące się w koszyku jajka. Zachęć uczniów do policzenia ich i nazwania kolorów. Następnie pokaż im latarkę i przejdź do prześwietlania jajek. Pierwsze jajko możesz prześwietlić od razu, by nakierować uczniów na to, co znajduje się w środku.

TIP: Sugeruję umieścić w jajkach wszystkie wprowadzane wcześniej słowa – raz w liczbie pojedynczej, raz mnogiej.

Kiedy dzieci zorientują się już, że w środku jajek znajdują się wiosenne słowa, zachęć je do odgadywania co znalazło się w każdym kolejnym. Jeżeli w jajku umieściłaś_eś słowo w liczbie pojedynczej, a dzieci mówią np. floweR, naprowadź je na właściwą odpowiedź: More than one. / Not one. Two…

  • What’s inside? – Podsumowanie [ 4 min.] – Gdy wszystkie jajka zostaną już prześwietlone, rozłóż je na podłodze tak, by było widać kolory. Wyjmij małe obrazki przedstawiające wiosenne słownictwo i rozłóż je na podłodze. Pytaj dzieci, czy pamiętają co i w jakiej liczbie ukryło się w którym (= którego koloru) jajku.
  • Pożegnanie rymowanką [2 min.]

Butterflies, butterflies, turn around,

Butterflies, butterflies, touch the ground!

Butterflies, butterflies, reach the sky,

Butterflies, butterflies, say Goodbye!

Konspekt wiosennych zajęć nr 5

Założenia: Pierwsza lekcja wielkanocna; wprowadzenie wybranego wielkanocnego słownictwa.

Czas trwania zajęć: ok 30 min.

Cele operacyjne:

UCZNIOWIE:

  • Rozumieją i powtarzają za nauczycielem wielkanocną rymowankę Easter Basket.
  • Rozumieją wprowadzone słowa (słownictwo wielkanocne).
  • Zwracają uwagę na cechy charakterystyczne wybranych przedmiotów przedstawiających słownictwo wielkanocne.
  • Podążają za nauczycielem i co najmniej podejmują próby śpiewania zaproponowanej piosenki.
  • [W przypadku wprowadzenia zabawy Guessing Game, w której zgadują również uczniowie] Podejmują próby samodzielnego nazywania wybranych słów.

Do przygotowania:

  • Głośnik
  • Torba na materiały
  • Wielkanocne karty obrazkowe*
  • Karty-koszyczki z wielkanocnym słownictwem*
  • Karteczki samoprzylepne
  • Karty do drylowania słownictwa*
  • Wielkanocne gadżety/ realia
  • Koszyczek wielkanocny

*Te materiały znajdziesz w moim wiosennym Easter Pack dostępnym w sklepie na www.fullofideas.pl: https://www.fullofideas.pl/produkt/easter-pack/ oraz na Planecie Inspiracji PREMIUM: https://planet.fullofideas.pl/.

Przed zajęciami:

Za pomocą karteczek samoprzylepnych zakryj obrazki na kartach z koszyczkami.

Przygotuj prawdziwy koszyczek wielkanocny, w którym zmieścisz różne wielkanocne gadżety, które przedstawiają wprowadzane słownictwo.

PRZEBIEG ZAJĘĆ

  1. Powitanie [2 min.] – Wasze tradycyjne powitanie, np. z wykorzystaniem Hello song!
  • Eatser basket, Easter basket… – wprowadzenie wielkanocnego słownictwa [4 min.] – pokaż uczniom karty z koszyczkiem wielkanocnym i zasłoniętymi za pomocą karteczek samoprzylepnych ukrytych w nim słów. Zachęć dzieci do wypowiadania słów rymowanki:

Easter basket, Easter basket, what’s inside? Easter basket, Easter basket, let’s find out!

Następnie odklejaj karteczki i prezentuj dzieciom poszczególne słowa. Zachęć do kilkakrotnego powtórzenia każdego z nich.

  • Teacher has an Easter lamb…piosenka ma melodię Mary had a little lamb [ 4 min.]

Teacher has an Easter lamb, Easter lamb, Easter lamb, Teachers has an Easter lamb, its fleece is white as snow. (White, white, white, white…)

Teachers has an Easter egg, Easter egg, Easter egg,

Teachers has an Easter egg, its shell is very hard.

(Hard, hard, hard, hard…)

Teachers has an Easter chick, Easter chick, Easter chick, Teacher has an Easter Chick, its beak is very small. (Small, small, small, small…)

Teachers has an Easter bunny, Easter bunny, Easter bunny, Teachers has en Easter bunny, its ears are very long. (Long, long, long, long…)

  • Karty do drylowania słownictwa [3 min.] – Zaprezentuj dzieciom wielkanocne karty do drylowania słownictwa. Jeżeli jeszcze nigdy nie wprowadzałaś_eś tej aktywności, zaprezentuj zasadę: na widok obrazka w małym kółeczku, wypowiadamy słowo po cichu, na widok obrazka w dużym – głośno. Zachęć uczniów do „odczytywania” w odpowiedni sposób tego, co znalazło się na poszczególnych kartach.
  • Easter basket + realia + piosenka (powtórka*) [5 min.] – Pokaż dzieciom przygotowany koszyczek wielkanocny, tym razem z ukrytymi w środku realiami. Zaprezentuj wszystkie rzeczy znajdujące się w koszyczku i staraj się zaobserwować, na jakie ich cechy reagują dzieci (w zależności do tego, jakie gadżety uda Ci się uzbierać).

Pozwól dzieciom zapoznać się z przygotowanymi gadżetami, a następnie do utrwalenia ich nazw w rytmie piosenki Teacher has…

TIP: Nie przywiązuj się do konkretnych słów. Po prostu zobacz, jakie przedmioty uda Ci się zdobyć i co szczególnie podoba się w nich Twoim uczniom – pokaż im, że uczą się języka który służy do mówienia o różnych rzeczach i że tym razem nie muszą uczyć się piosenki na pamięć. Daj się ponieść swojej twórczości .

*Możecie zaśpiewać np. Teacher has an Easter chick… and it’s very soft/ cute. Teacher has an Easter lamb and it’s very big/ round itp. (w zależności od tego, jakie gadżety przyniesiesz na zajęcia).

  • Guessing game – podsumowanie lekcji [max. 5 min.] – Na koniec zaproponuj uczniom zabawę z kartami obrazkowymi. Na początek umówcie się tak, że pokazujesz dzieciom uniesione do góry karty obrazkowe, ale w taki sposób, że sam_a nie widzisz co się na nich znajduje. Twoim zadaniem będzie odgadnięcie co widnieje na karcie, którą w danym momencie kierujesz w stronę dzieci. Uczniowie mogą podpowiadać jedynie, czy zgadujesz dobrze, czy nie.

Przykładowo:

  • Is it an Easter bunny? Ss: No.
  • Is it an Easter egg? Ss: Yes!

[Następna karta]

  • Is it an Easter cake? Ss: No.
  • Is it an Easter egg? Ss: No.
  • Ok, you have to help me. Is it white? Ss: Yes.
  • Is it an Easter lamb? Ss: Yes!

Potem zamieńcie się rolami.

TIP: Starszych uczniów zachęcaj do formułowania pełnych pytań z użyciem konstrukcji: Is it…?

Pożegnanie piosenką/ rymowanką [2 min.]

error: Content is protected !!