It is summer, summer hot,
Sometimes sunny, sometimes not.
Time for ice cream, ice cream sweet,
Ice cream, ice cream good to eat!
Time for yummy, juicy cherries,
Watermelon and blueberries/ strawberries*!
Time to rest in the shade,
Drinking icy lemonade!
*Wybierz słowo, które wolisz wprowadzić – na początku czerwca bardziej na czasie mogą być truskawki :).
TIP: Okrągłe karty do gry zamieszczone w tym pliku możesz wykorzystać także jako pola do podłogowej gry planszowej! Połącz je z polami funkcyjnymi (START, FINISH, +1, -1, MISS A TURN), które znajdziesz na końcu i ułóż z nich “ścieżkę”, po której uczniowie będą poruszali się pionkami. Za każdym razem, gdy ktoś stanie na polu z ilustracją, jego zadaniem jest nazwanie tego, co na niej widzi. Zachęcaj uczniów do formułowania pełnych zdań. Mogą dodawać także określenia opisujące wygląd danych rzeczy (It’s a blue/ stripy swimsuit.), lub odpowiadać na Twoje pytania (What colour is it? Do you like cherries? itp.)
I like ice cream,
Yes, I do!
A scoop for me,
A scoop for you!
✅ Galaretki rozpuść w ciepłej, a najlepiej gorącej (w domowych warunkach to do zrobienia) wodzie. Proszek wrzucony do ciepłej wody całkiem się nie rozpuści, tu ewentualnie można poczekać, aż trochę opadnie, ale najlepsze wrażenie na dzieciach zrobisz, angażując je w cały proces!
✅ Przygotuj się odpowiednio na tę zabawę w grupie. Warto zabezpieczyć dywan/ stolik i wziąć pod uwagę, że to nieco lepka zabawa 😉. Mimo wszystko warto!
✅ Zanim dzieci zaczną przyklejać waciki, przećwiczcie zwrot „3 scoops, please!”. Wafelek do druku znajdziesz w pliku powyżej.
✅ A przed całą tą zabawą wprowadź nazwy lodowych smaków połączone z wybranymi kolorami. Tu z pomocą przyjdą moje lodowe materiały! (do pobrania poniżej)
Do tej zabawy przydadzą Ci się:
PRZYGOTOWANIE:
Wybierz kilka-kilkanaście kartek w kolorach opowiadających wybranym smakom lodów i pozwijaj je w kulki. Jeszcze przed zajęciami, sprawdź ile takich kulek jesteś w stanie zmieścić w kubeczku, a ile w rożku – najlepiej, jakby weszły do każdego po 3, ale jakby co 2 też będą ok ;).
Dodatkowo przygotuj dla dzieci karteczki, na których narysujesz wybraną liczbę kulek w danych kolorach. Na niektórych niech znajdą się po dwie kulki, na innych – trzy, a na jeszcze innych – tylko jedna. Oczywiście możesz przygotować też takie z pięcioma, czy sześcioma (o ile tylko zmieści się ich tyle w Twoim kubeczku/ rożku) + uznasz, że zabawa nie będzie trwała wtedy zbyt długo.
[Nie przygotowałam tutaj gotowych wzorów, bo możemy mieć różne kartki – niekoniecznie w takich samych kolorach, a narysowanie na karteczkach kolorowych kółek to zadanie, z którym każdy sobie poradzi!]
KROK 1.
Wprowadź słowa cone i cup z wykorzystaniem przygotowanych przedmiotów. Od razu możesz postawić na całe wyrażenia: in a cone/ in a cup. A, jeżeli masz dostęp do np. kubeczków o różnych wielkościach, także big cup i small cup.
Przedrylujcie te słowa/ całe wyrażenia
KROK 2.
Policzcie lodowe kulki – możesz to zadanie połączyć z piosenką z kanału Super Simple Songs. Wspólnie ustalcie, w jakich są smakach. Tak, żeby nie było niedomówień :).
KROK 3.
Zaproś dzieci do zabawy, w której Ty będziesz sprzedającą_ym. Rozdaj każdemu dziecku po przygotowanej wcześniej karteczce. Możesz je poskładać i poprosić, by dzieci sprawdzały co się na nich znalazło dopiero, jak nadejdzie ich kolej.
TIP: Jeżeli grupa jest bardzo duża, wybieraj ochotników!
A jeżeli zupełnie nie widzisz możliwości, by tak to zorganizować, masz dwie opcje:
Obok siebie połóż wszystkie papierowe kulki, kubeczki i rożki. Zapraszaj dzieci po kolei (lub ochotników), których zadaniem będzie zamawianie lodów, zgodnie z tym, co znalazło się na karteczkach, które otrzymały!
Po przywitaniu się z “klientem”, zapytaj: How many scoops for you?
Zachęć dziecko do udzielenia pełnej odpowiedzi, np. 2 scoops, please, 1 scoop please etc.
Następnie zapytaj: In a cone or in a cup?
Zachęć dziecko do udzielania pełnej odpowiedzi: in a cup/ cone, please.
Na koniec zadaj pytanie o smaki: What flavours do you want? i zrealizuj zamówienie dziecka! 🙂