Lekcja z okazji Teddy Bear Day (zabawa z misiami)

Temat: My Teddy Bear

Założenia: Wprowadzenie/ utrwalenie nazw części ciała i twarzy. Nauka piosenki “My Teddy Bear”, nawiązanie do obchodzonego 25 listopada Dnia Pluszowego Misia.

Grupa wiekowa: 2-3-latki*+

Czas trwania: ok. 30 min.

*Zajęcia w grupach najmłodszych dzieci można uprościć i skrócić, zmieniając nieco przebieg całej zabawy, w zależności od tego, jak dzieci funkcjonują na zajęciach (jeżeli masz grupę, którą raczej rozpraszają zabawy ruchowe = dzieci się rozbiegają, po wstaniu, ciężko usadzić je z powrotem w kółeczku itp. możesz darować sobie tańce z misiami). Dodatkowo, w pkt 7. wskazuj części ciała na swoim misiu i zachęcaj dzieci do powtarzania – to w maluchach sprawdzi się lepiej, niż zadawanie pytań i oczekiwanie odpowiedzi.

PIOSENKI:

POTRZEBNE MATERIAŁY:

  • Pluszowe misie
  • Nieprzezroczysta torba
  • Dowolna muzyka dotańczenia
  • (Opcjonalnie) Duże pudło i chusta

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Rozpoczęcie zajęć [2 min.] – Poproś dzieci by usiadły na podłodze, wspólnie tworząc koło. By skupić ich uwagę warto wykorzystać rymowankę, np.:

1, 2, 3, 4, Make a circle on the floor!

(5, 6, 7, 8, cross your legs, Sit up straight!)

Rymowanka powinna być wspierana gestami lub wystukiwaniem rytmu np. o kolana.

2. Powitanie [2 min.] – po wypowiedzeniu słów rymowanki, włącz wybraną piosenkę powitalną

3. Rozgrzewka [2 min.] – Piosenka Maple Leaf Learning ”Eyes, Nose, Mouth, Ears Song” (lub inna utrwalająca części twarzy/ ciała)

4. 1, 2, 3… What can it be? [3 min.] – przed zajęciami schowaj do nieprzezroczystej torby pluszowego misia. Podczas zajęć pokaż uczniom torbę i daj im znać, że coś znajduje się w środku. Powiedz: Hmm… What can it be? Następnie zachęć dzieci do wypowiedzenia rymowanki: 1, 2, 3, what can it be? W miarę możliwości, zrób szybką rundkę, dając każdemu z uczniów możliwość dotknięcia przez materiał tego, co znajduje się w środku. Jeżeli grupa jest duża, wybierz kilku uczniów, np. za pomocą wyliczanki ”Eeeny Meeny Miney Moe”. Dzieci zgadują co znajduje się w środku.

5. Wprowadzenie słownictwa [3 min.] – wyjmij z torby pluszowego misia. Jeżeli dzieciom udało się odgadnąć, że to właśnie ta zabawka była w torbie, pogratuluj im. Następnie powiedz: Look! It’s a teddy bear. Say hello to my teddy bear! (Razem z dziećmi: Hello teddy bear! – powtórzcie kilka razy.) My teddy bear has two ears. (Razem z uczniami: ears, ears, ears.) My teddy bear has two eyes. (Razem z uczniami: eyes, eyes, eyes.) itd.

6. Piosenka „My Teddy Bear” (SSS) [2 min.] – włącz piosenkę, a następnie zaprezentuje jej tekst przy wykorzystaniu swojego misia. Zachęć dzieci, by jednocześnie wskazywały swoje własne części ciała.

TIP: Możesz piosenkę zaśpiewać dwa razy. Pierwszy raz bez podkładu muzycznego, za to całkowicie kontrolując tempo i to, co robią dzieci.

7. Zabawa z misiami [7 min.] – przed zajęciami przygotuj pluszowe misie – tyle, ilu uczniów masz w grupie i, w miarę możliwości, schowaj do dużego pudła, przykrywając je jakimś materiałem – wtedy będą dla dzieci dużą niespodzianką. (Jeżeli nie masz takiej możliwości, min. dzień wcześniej poproś dzieci/ panie, by przyniosły swoje pluszaki do przedszkola.)

Podczas zajęć, zaprezentuj dzieciom wielkie pudło, mówiąc I have something special for you today! What can it be? Let’ see. Następnie odkryj przed nimi zawartość pudła. Po pokazaniu co znajduje się w środku, rozdaj każdemu po misiu (lub poproś, by każdy wyjął jednego dla siebie). Wszyscy prezentują na swoich misiach wybrane części ciała, śledząc pytania nauczyciela, np. Where are the teddy’s eyes/ears/arms? etc.

TIP: Rozdając misie, możesz je liczyć tak, by dzieciom utrwalało się liczenie w j. ang. Możesz też pośpiewywać piosenkę na melodię “Ten little…”:

1 little, 2 little, 3 teddy bears,

4 little, 5 little, 6 teddy bears,

7 little, 8 little, 9 teddy bears,

10 little teddy bears (are here with us)!

8. Misiowe party [4 min.] – powiedz dzieciom, że teraz wspólnie zorganizujecie party z okazji święta misiów. Poproś, by wszyscy wstali, trzymając w rękach swoje misie. Następnie włącz żywiołową muzykę – dzieci tańczą dookoła dywanu wraz ze swoimi przytulankami. Co jakiś czas wyłączaj muzykę i wypowiadaj nazwy poszczególnych części ciała misia, które dzieci mają za zadanie odnaleźć na swoich maskotkach. Zabawę kontynuuj do czasu powtórzenia/ utrwalenia wszystkich części ciała.

9. Piosenka „My Teddy Bear” (SSS) vol. 2 [2 min.] – ponownie włącz piosenkę. Zadaniem dzieci jest pokazywanie części ciała misiów w trakcie jej trwania.

10. Zakończenie [3 min.] – włącz wybraną piosenkę na pożegnanie, następnie podziękuj dzieciom za wspólną zabawę oraz poproś o pożegnanie się z misiami. Zbierz misie z powrotem do pudła.

Prowadzisz zajęcia dla starszych dzieci i chcesz trochę rozbudować tę lekcję?

error: Content is protected !!