Szukasz nieszablonowego pomysłu na lekcję? Wykorzystaj Special Pictures – wesołe “zdjęcia”, a w rzeczywistości obrazy wygenerowane przez Sztuczną Inteligencję, które świetnie nadają się do połączenia z moim kartonowym aparatem! ZOBACZ JAK DZIAŁA TUTAJ:
Special Pictures – COLOURS & EMOTIONS
Poniższe materiały wykorzystasz do utrwalania tych dwóch tematów: kolory i emocje. Materiały możesz połączyć z moimi robotami z dostępnej na Planecie zakładki “Emocje”!
Pomysł 1.
Przygotuj zdjęcia wycięte ze stron 11-13 i wykorzystaj “mój” aparat – jak go zrobić, sprawdź TUTAJ. Do kieszonki aparatu schowaj kolorowe zdjęcia robotów.
Jeżeli utrwalacie kolory i chcesz przejść do kolejnego tematu, do zabawy przygotuj dodatkowo karty z kolorami, lub np. kolorowe kartki papieru. Proś wybrane dzieci o podnoszenie wskazanych kolorów i pozowanie z nimi do zdjęć.
Jeżeli utrwalacie właśnie emocje i chcesz połączyć je z powtórką kolorów, proś dzieci o zaprezentowanie za pomocą mimiki danych stanów emocjonalnych. Mów np. “Make a happy face, X!”.
Następnie rób dzieciom zdjęcia: “Look at the camera! Let’s take a picture, 1, 2, 3…”.
Gdy z aparatu wyjdzie zdjęcie robota, powiedz: “Oh, wow! Look! This is not you! It’s…” i pokaż dzieciom zdjęcie. Zachęć je do dokończenia zdania. Jeżeli będą mówić po polsku, powiedz: “Yes, a robot! Can you say Hello robot?”, “Can you ask How are you robot?”, “Can you tell me what colour it is?” itp.
Pomysł 2.
Wykorzystaj karty z robotami dostępne w zakładce “Emocje”. Zaprezentuj je dzieciom, zapytaj jak się ma każdy z robotów, następnie rozłóż karty na podłodze.
Wyciągnij aparat, w którego kieszonce wcześniej schowasz kolorowe zdjęcia robotów (ze stron 11-13). Proś wybrane dzieci o podnoszenie do góry poszczególnych kart z robotami, a następnie rób im zdjęcia i dalej postępuj tak, jak w poprzedniej wersji zabawy.
Pomysł 3.
Połączcie karty-zdjęcia z robotami (strony 2-7) z odpowiednimi obrazkami (emoji) przedstawiającymi emocje, lub podpisami! Zróbcie z nich klasową wystawę :).