Na placu zabaw i w parku

1. Wprowadź słownictwo związane z placem zabaw i parkiem, korzystając z kart obrazkowych:

Możesz wykorzystać moje scenariusze zajęć “Bugs in the playground”, z których dowiesz się jak zorganizować plac zabaw w sali, a dodatkowo połączyć go z powtórką nazw owadów! 🙂

2. By rozszerzyć temat, porozmawiajcie o tym, co można robić na placu zabaw i w parku.

Do tego wykorzystasz przygotowane przeze mnie plansze. Możesz skorzystać z tych już wypełnionych, lub stworzyć wersję do uzupełnienia. Tutaj przydadzą się także rzepy samoprzylepne. Umieść je na zielonych/ żółtych kółeczkach oraz na odwrocie wyciętych okrągłych kart ze zdjęciami.

W trakcie zajęć pozwól dzieciom zadecydować, które z kart umieszczą w kategorii “park”, a które – “plac zabaw”.

3. Wykorzystaj realia!

Przygotowałam gotowe plansze pokazujące, co możemy znaleźć na placu zbaw, czy w parku, ale wykorzystaj je tylko w ramach podsumowania, lub kiedy naprawdę nie będzie możliwości skorzystania z realiów.

Najbardziej zachęcam Cię do przeprowadzenia innej aktywności! Przygotuj, lub poproś o to dzieci (nawet lepiej!) rzeczy, które możemy znaleźć w parku i na placu zabaw – niech to będą nazbierane w parku kamienie, patyki, szyszki + foremki do piasku, trochę piasku z piaskownicy (np. w woreczku strunowym), czy ziemi.

Poproś uczniów, by przyporządkowali wszystko do wybranych kategorii. Przy okazji oczywiście wprowadź te słowa!

To słownictwo, które może być dla dzieci naprawdę interesujące – w końcu na co dzień zbierają kamyki, czy bawią się podnoszonymi z ziemi patykami, a w ciepłe dni chętnie chodzą na plac zabaw, gdzie lepią babki z piasku, czy grają w piłkę :).

error: Content is protected !!