(NEW) Odpowiedzi na często zadawane pytania

Czy muszę mówić do dzieci cały czas po angielsku?

Ile słówek na temat wprowadzać?

Posłuchaj mojej odpowiedzi:

UWAGA! Ogromne znaczenie w kwestii tego, jak dużo materiału i jak szybko przyswajają dzieci, ma częstotliwość kontaktu z językiem obcym. Oczywiście, że efekty są bardziej i szybciej widoczne, gdy spotykacie się nawet na 15 minut, ale codziennie, niż kiedy dzieje się to 2 razy w tygodniu.

Czy jednak w takiej sytuacji nakładać na siebie to ograniczenie w postaci doboru mniejszej (konkretnej) liczby słówek? NIE! Realizuj po prostu mniej (ale nie rezygnuj z jakości!) tematów :).

Podsumowując:

Nieważne, czy 3-latek, 4-latek, czy nawet 6-latek, każde dziecko w wieku przedszkolnym może zetknąć się z większą (dajmy na to 5+) liczbą słówek, szczególnie przy tematach takich, jak kolory, pogoda, części ciała, czy emocje. Żeby określić to, ile tych słów faktycznie będzie, zawczasu przemyśl co (i dlaczego) w ich ramach chcesz wprowadzić.

Jednocześnie NIE OZNACZA to, że musisz już na pierwsze zajęcia o kolorach przyjść i wprowadzić wszystkie kolory tęczy. MOŻESZ, ale NIE MUSISZ. Jeżeli oczami wyobraźni widzisz to, że na początek idealnie będzie wprowadzić tylko 4 kolory i np. pobawić się w poznawanie tych kolorów zapachowo [Sprawdź zakładkę “Kolory”, by poznać ten pomysł.], to jest OK!

Jeżeli wolisz na pierwszej lekcji o kolorach wprowadzić piosenkę, znalazłaś_eś super utwór o tęczy (aż 7 kolorów), masz na nią pomysł i czujesz, że to sprawdzi się na Twoich zajęciach, to jest OK!

Nauczanie to proces, który może przebiegać różnie u różnych osób. Czytaj, oglądaj, zdobywaj wiedzę i czerp pomysły od innych, ale ufaj też swojej intuicji :).