DO POBRANIA: Grandparents Day

Planujesz zajęcia z okazji Dni Babci i Dziadka (za granicą mamy Grandparents Day), a może chcesz tylko wpleść jakąś tematyczną aktywność w tok swoich codziennych zajęć?

Ja wybieram właśnie tę drugą opcję. Przede wszystkim dlatego, że prowadząc zajęcia dwa razy w tygodniu, nie mam wystarczająco dużo czasu, żeby poświęcić go zarówno na kompleksowe omówienie wybranych przeze mnie zagadnień, jak i różnych okolicznościowych tematów.

Drugi powód to fakt, że (jako lektorka wchodząca jedynie na zajęcia językowe) nie znam wystarczająco dobrze sytuacji wszystkich uczniów – bywa zresztą, że skład grup zmienia się w ciągu roku – a tematy takie, jak rodzinne święta, mogą być trudne dla niektórych dzieci.

Na powyższej playliście znajdziesz typowe piosenki z pokazywaniem – utwory z zagranicznych kanałów, a także polską piosenkę Orkiestry Mamy Śpiewamy – może być świetną inspiracją do tego, jak zaangażować uczniów w (tematyczną) aktywność z pokazywaniem!

Chciał@byś to wykorzystać? Mogą przydać się poniższe karty:

Przygotuj z uczniami ciasto na pierogi, pizzę lub makaron! 🙂

Coś związanego z dziadkiem? Może wspólne majsterkowanie!

Wprowadź poniższe słowa, a potem przydatne wyrażenia:

to drill a hole – wiercić otwór

to screw a screw – przykręcać śrubę

to driva a nail – wbijać gwóźdź

TIP: Dni takie, jak właśnie Święta Babci i Dziadka potraktuj jako okazję do wprowadzenia słownictwa użytkowego i/ lub takiego, które możesz jeszcze niejednokrotnie wykorzystać!

Czy nie super będzie w różnych zabawach ruchowych wykorzystywać polecenia “Roll the dough!” lub “Drive a nail!” zamiast typowych “Clap your hands!”, czy “Stomp your feet!”? 🙂

Grandma vs Grandpa

Możesz też zaproponować uczniom bardzo prostą, a jakże uniwersalną zabawę – Team vs Team.

Przygotuj: 2 wskaźniki (obrazki na patyczkach laryngologicznych) – z wizerunkiem Babci i Dziadka

Przebieg zabawy:

Podziel uczniów na dwie drużyny, może to być po prostu podział chłopcy kontra dziewczynki. Ustaw dzieci po jednej stronie sali, sam/ sama stań na jej drugim końcu ze wskaźnikami w rękach. Wydawaj polecenia o wybranym przez siebie stopniu trudności (np. “Roll the dough!”, “Drive a nail”, “Drill a hole!” etc.), a następnie unoś jeden ze wskaźników, pokazując w ten sposób, która drużyna ma je wykonać.

Gdy uniesiesz do góry wskaźnik z Babcią, zadanie wykonują dziewczynki, wskaźnik z dziadkiem – chłopcy.