Sezonowe Aktywności

ZIMA

KROK 1.

Wprowadź słownictwo za pomocą kart obrazkowych z misiem polarnym – dzięki temu możesz w prosty sposób nawiązać do często przerabianego zimą tematu “Winter Animals”.

Karty, które znajdziesz w poniższym pliku mają formę tzw. match cards – wprowadź i zachęć dzieci do drylowania nazw wybranych aktywności. Na kolejne lekcje przygotuj karty, od których odetniesz paski z podpisami. Zadaniem dzieci będzie dopasowywanie podpisów do obrazków.

Twoje przedszkolaki jeszcze nie czytają? Moje też nie! Po prostu daj im do losowania karty wyrazowe, a następnie odczytuj to, co się na nich znajduje :).

KROK 2.

Daj dzieciom za zadanie połączenie wybranych zimowych sportów ze sprzętami, które są niezbędne do ich wykonywania. Karty ze sprzętami także znajdziesz w poniższym pliku.

KROK 3.

Wykorzystaj prostą historyjkę o misiu polarnym, żeby zachęcić dzieci do mówienia!

Wydrukuj strony historyjki, a z ostatnich stron poniższego pliku chmurki przedstawiające zimowe sprzęty. Do chmurek – tych pustych oraz tych już wyciętych przyklej rzepy samoprzylepne, które pomogą w uzupełnianiu historyjki. Zadaniem dzieci będzie decydowanie czego potrzebuje miś polarny w zależności od tego, na co miś ma w danym momencie ochotę :).

DODATKOWE MATERIAŁY:

Do utrwalania słownictwa, może przydać się też poniższa rymowanka:

Winter Chill

Snowflakes falling one by one,

It is time for winter fun!

Roll a snowball, round and white,

It is time for a snowball fight!

Grab a sledge, find a hill,

Sledging down is such a thrill!

Snowboarding, skiing, skating too,

I love these sports, oh yes, I do!

error: Content is protected !!