Shark in the Park

Dzięki przygotowanym przeze mnie materiałom wprowadzisz i przećwiczysz z uczniami słownictwo pojawiające się w książkach “Shark in the Park” oraz “Shark in the Park on a Windy Day” Nicka Sharratta.

Zazwyczaj pierwszy tytuł wprowadzam w jednym roku (w pracy z grupą mieszaną, lub w grupach 3-latków) pod koniec zajęć wiosennych (koniec maja/początek czerwca), przed przejściem do tematyki stricte morskiej, gdzie rekin odgrywać będzie znaczącą rolę. Jesienią kolejnego roku (lub w grupach 4-latków) wprowadzam kolejną część z serii – “Shark in the park on a Windy Day”, którą z powodzeniem można połączyć z tą pierwszą i utrwalać z dziećmi całość pojawiającego się w obydwóch książkach słownictwa!

To, że uczniowie poznali wcześniej pierwszą część (i gwarantuję – odpowiednio zaprezentowana zapadnie im w pamięć!), ułatwia i jednocześnie czyni bardzo atrakcyjnym wprowadzenie kolejnej.

Opowiedz to jeszcze raz!

Jeżeli oglądałaś_eś już szkoleniowe filmiki Booktelling for Teachers, wiesz że z każdą książką warto pracować przez jakiś czas i prezentować historię na różne sposoby.

Dlatego, poza zwykłymi kartami obrazkowymi, przygotowałam też plansze, na których pojawiają się obrazki przedstawiające słowa z obydwóch książek. Za ich pomocą możesz opowiedzieć tę historię (lub obydwie) w nieco inny sposób, niż po prostu czytając książkę. Zobacz sam_a! 🙂

*O dodatkowym pomyśle na połączenie tej książki z tematyką jesienną opowiadałam podczas webinaru “Jak mądrze organizować zabawy ruchowe” – jego nagranie znajdziesz w zakładce “Webinary”.

Ten post z bloga oraz zawarte w nim materiały będą przydatne:

PRZECZYTAJ!

A uzupełnieniem będzie poniższa karta, która umożliwi przeprowadzenie zabawy po krótce prezentowanej przeze mnie podczas webinaru.

Przebieg zabawy: Nauczyciel rozkłada na środku podłogi kartę z parkiem, a dookoła karty przedstawiające jesienne słownictwo (wszystko do pobrania za darmo z podlinkowanego wyżej wpisu na moim blogu www.fullofideas.pl/blog). Wszystkie karty, poza tą przedstawiającą park, powinny być zakryte. Pośród nich nauczyciel umieszcza dodatkową kartę z płetwą rekina.

Nauczyciel wraz z uczniami chodzą i podśpiewują sparafrazowaną wersję piosenki “Let’s take a walk around the farm” (ELF Learning Kids – do znalezienia na Youtube):

Let’s take a walk around the park, around the park, around the park,

Let’s take a walki around the park, what do you see?

Po tych słowach wybrane przez nauczyciela dziecko wybiera i odrywa jedną z kart. Jeżeli jest to któreś z jesiennych słów, prosimy o jego nazwanie (pojedyncze dziecko, lub całą grupę). Jeżeli płetwa rekina, zadaniem dzieci jest uciekać! Możecie ustalić dodatkową zasadę: by być bezpiecznym, trzeba dotknąć czegoś z kolorze… blue/grey etc.

Zabawę można powtórzyć kilkakrotnie, w zależności od tego, jak szybko zostanie odkryta karta z rekinem.