“The Very Hungry Caterpillar”

WAŻNE!

Warto przeczytać: What-s-the-Difference-Chrysalis-Vs-Cocoon, by poznać różnicę między “cocoon” a “chrysalis” i prawidłowo nazwać odpowiednie etapy życia motyla.

Poniżej znajdziesz przygotowane przeze mnie scenariusze zajęć i materiały.

W scenariuszach zawarłam moje propozycje na to, jak można zabrać się za pracę z tym opowiadaniem, uwzględniające poniższy plan działania:

  1. Książkę wprowadzam zazwyczaj podczas zajęć kwietniowych, często przypada to na okres około/ po Wielkanocy oraz po moich, prowadzonych na przełomie marca i kwietnia, zajęciach o tematyce wiosennej.
  2. Utwór wykorzystuję w pierwszej kolejności do przygotowania lekcji CLIL-owych na temat cyklu życia motyla. Takie zajęcia przeprowadzam w grupach mieszanych lub w grupach 4+.
  3. Podczas prezentacji opowiadania, początkowo skupiam się na tym, by moi uczniowie zrozumieli je jako ciąg zdarzeń od momentu pojawienia się jajeczka do przekształcenia się gąsienicy w motyla, gdzie pojawiają się kolejne charakterystyczne dla rozwoju motyla etapy.
  4. Dopiero później, gdy pracujemy z tą książką już którąś lekcję, zwracam większą uwagę uczniów na to, co gąsienica zjada w poszczególne dni tygodnia, by gładko przejść do kolejnego zaplanowanego tematu, czyli jedzenia, które w moim programie pojawia się także na wiosnę.
  5. Wyciągam z książki słowa, które wydają mi się być najbardziej w tym kontekście przydatne. Ich liczbę dopasowuję do możliwości danej grupy.