UTRWALANIE MATERIAŁU Copy

YES/ NO

Zabawa idealna do utrwalenia dowolnego słownictwa, a także drylowania całych struktur, zdań, słów piosenek.

Potrzebne materiały: flashcards z przerabianym słownictwem, karty z napisami “YES” oraz “NO”.

Przebieg zabawy: Poproś dzieci, by ustawiły się pod ścianą na środku sali. Sam/ sama stań naprzeciwko nich z kartami obrazkowymi w ręku trzymanymi tak, by uczniowie nie widzieli, co się na nich znajduje. Odwracaj kolejne karty obrazkami do uczniów i nazywaj je. Jeżeli mówisz prawdę, zadaniem dzieci jest podbiec do napisu YES, jeżeli nieprawdę – do napisu NO.

TIP: Wykorzystaj moment, w którym uczniowie stoją przy danym napisie do przedrylowania słowa, lub całego zdania. Możesz powiedzieć np. Yes, it’s a banana. Ok, let’s say the word quietly/ slowly!/ Let’s say that together: It’s a banana! itp.

SQUIRRELS TO ACORNS, PUMPKINS TO SCARECROWS

Zabawa rozwijająca umiejętność rozumienia ze słuchu i jednocześnie angażująca uczniów do mówienia.

Potrzebne pomoce: medaliony przedstawiające ćwiczone słownictwo, np. jesienne – po jednym dla każdego ucznia (słowa mogą się powtarzać), wybrana piosenka do tańczenia

Przebieg zabawy: Rozdaj dzieciom medaliony z wybranymi słowami, a następnie poproś, by swobodnie poruszały się po sali w rytm piosenki. Zatrzymuj utwór co jakiś czas i wymieniaj słowa, które mają połączyć się w pary/ grupy. Możesz zestawiać takie wyrazy, które wypowiadane na głos tworzą rytmiczne połączenia, np. Squirrels to acorns. Pumpkins to scarecrows. Podchodź do wybranych uczniów i pytaj: What (Who) are you today? Dzieci odpowiadają, uwzględniając słowa, które są przedstawione na medalionach.

BEWARE OF…

Zabawa umożliwiająca utrwalanie dowolnego słownictwa z kart obrazkowych oraz dodatkowego, np. przedmiotów bądź kolorów znajdujących się w sali.

Przebieg zabawy:

Rozłóż na podłodze, obrazkami do dołu, wybrane karty, np. przedstawiające zwierzęta morskie. Wybierz spośród nich „kartę funkcyjną”, np. rekina – wylosowanie jej oznacza specjalne zadanie dla uczniów.

TIP: Zazwyczaj najwięcej zabawy daje… uciekanie. By jednak uczniowie nie rozbiegali się po sali, podobnie jak w proponowanej wcześniej aktywności – „Hungry shark”, możecie wybrać jakiś kolor, którego dotknięcie sprawi, że dzieci będą bezpieczne.

Usadź uczniów w kole, dookoła kart. Proś ochotników o ich odkrywanie. Każdą z nich wspólnie nazywajcie, chyba że ktoś trafi na rekina – wówczas zadaniem dzieci będzie uciekać. Zabawę kontynuujcie do czasu powtórzenia wszystkich słówek z kart lub tak długo, jak uznasz za stosowne.

TOTEM

Zabawa idealna do utrwalenia dowolnego słownictwa. Dzięki niej zaangażujesz całą grupę dzieci, ale na różne sposoby! Zabawa z podziałem “na role”.

PRZEŚWIETL POTWORA!

To zabawa, która idealnie sprawdzi się podczas powtórek materiału, zarówno na zakończenie pojedynczej lekcji, jak i całego ich cyklu! W październiku wykorzystasz ją też jako łącznik między dwoma tematami – jesienią i… Halloween!

Spokojnie, nawet, jeżeli nie prowadzisz zajęć o tej tematyce, możesz pobawić się w uczniami w odkrywanie tajemnicy Potworka Głodomorka! W zabawie nie ma nic strasznego, jest za to odrobina magii!

Jak przygotować się do zajęć?

Od razu powiem, że szybko! Taka pomoc nie wymaga wycinania ani laminowania! Potrzebne są Ci tylko drukarka i foliowe koszulki na dokumenty :).

Drukujemy kilka kolorowych potworów (koniecznie na papierze o większej gramaturze, np. 160) na kartce A4, a dodatkowo dołączone materiały z wybranym słownictwem, np. jesiennym (pobierzesz je poniżej). Potworów powinno być tyle, ile słów, które zamierzasz powtórzyć z uczniami. Będzie potrzebne tyle samo koszulek na dokumenty. Do nich wkładamy najpierw obrysy z potworami z wypełnionymi brzuchami.

Jak się bawić?

Przygotuj sobie wcześniej pomoce. Podczas zajęć powiedz dzieciom, że czeka je spotkanie z Potworem Głodomorem, który uwielbia jeść. Pytanie tylko co zjadł!

  1. Przygotuj potworki, korzystając z przygotowanych przeze mnie materiałów. Prześwietlajcie je wspólnie np. za pomocą latarki, lub przystawiając je do szyby (tu zadziała światło dzienne), by dowiedzieć się co „skryło się” w ich brzuchach. W ramach powtórki, pozwól dzieciom zgadywać słowa z danego zakresu tematycznego (np. jesienne), a następnie sprawdzajcie, czy ich przypuszczenia się sprawdziły.
  2. Potwór może być też świetnym pomocnikiem przy podsumowaniu lekcji! Ukryj w jego brzuchu jedno lub dwa słowa związane z tematem, który właśnie przerabiacie. Na koniec zajęć poproś dzieci, by spróbowały odgadnąć, które ze słów, które pojawiły się w ich trakcie, znalazły się w brzuchu Potwora Głodomora.

Pobierz przygotowane przeze mnie materiały:

W zakładce “DODATKOWE MATERIAŁY” >> “Halloween” znajdziesz też potworki z Halloweenowym słownictwem w brzuchach (Sprawdź plik pt. “HALLOWEEN BONUS”).

error: Content is protected !!