Zabawa idealna do utrwalenia dowolnego słownictwa, a także drylowania całych struktur, zdań, słów piosenek.
Potrzebne materiały: flashcards z przerabianym słownictwem, karty z napisami “YES” oraz “NO”.
Przebieg zabawy: Poproś dzieci, by ustawiły się pod ścianą na środku sali. Sam/ sama stań naprzeciwko nich z kartami obrazkowymi w ręku trzymanymi tak, by uczniowie nie widzieli, co się na nich znajduje. Odwracaj kolejne karty obrazkami do uczniów i nazywaj je. Jeżeli mówisz prawdę, zadaniem dzieci jest podbiec do napisu YES, jeżeli nieprawdę – do napisu NO.
TIP: Wykorzystaj moment, w którym uczniowie stoją przy danym napisie do przedrylowania słowa, lub całego zdania. Możesz powiedzieć np. Yes, it’s a banana. Ok, let’s say the word quietly/ slowly!/ Let’s say that together: It’s a banana! itp.
Zabawa rozwijająca umiejętność rozumienia ze słuchu i jednocześnie angażująca uczniów do mówienia.
Potrzebne pomoce: medaliony przedstawiające ćwiczone słownictwo, np. jesienne – po jednym dla każdego ucznia (słowa mogą się powtarzać), wybrana piosenka do tańczenia
Przebieg zabawy: Rozdaj dzieciom medaliony z wybranymi słowami, a następnie poproś, by swobodnie poruszały się po sali w rytm piosenki. Zatrzymuj utwór co jakiś czas i wymieniaj słowa, które mają połączyć się w pary/ grupy. Możesz zestawiać takie wyrazy, które wypowiadane na głos tworzą rytmiczne połączenia, np. Squirrels to acorns. Pumpkins to scarecrows. Podchodź do wybranych uczniów i pytaj: What (Who) are you today? Dzieci odpowiadają, uwzględniając słowa, które są przedstawione na medalionach.
Zabawa umożliwiająca utrwalanie dowolnego słownictwa z kart obrazkowych oraz dodatkowego, np. przedmiotów bądź kolorów znajdujących się w sali.
Przebieg zabawy:
Rozłóż na podłodze, obrazkami do dołu, wybrane karty, np. przedstawiające zwierzęta morskie. Wybierz spośród nich „kartę funkcyjną”, np. rekina – wylosowanie jej oznacza specjalne zadanie dla uczniów.
TIP: Zazwyczaj najwięcej zabawy daje… uciekanie. By jednak uczniowie nie rozbiegali się po sali, podobnie jak w proponowanej wcześniej aktywności – „Hungry shark”, możecie wybrać jakiś kolor, którego dotknięcie sprawi, że dzieci będą bezpieczne.
Usadź uczniów w kole, dookoła kart. Proś ochotników o ich odkrywanie. Każdą z nich wspólnie nazywajcie, chyba że ktoś trafi na rekina – wówczas zadaniem dzieci będzie uciekać. Zabawę kontynuujcie do czasu powtórzenia wszystkich słówek z kart lub tak długo, jak uznasz za stosowne.
Zabawa idealna do utrwalenia dowolnego słownictwa. Dzięki niej zaangażujesz całą grupę dzieci, ale na różne sposoby! Zabawa z podziałem “na role”.
To zabawa, która idealnie sprawdzi się podczas powtórek materiału, zarówno na zakończenie pojedynczej lekcji, jak i całego ich cyklu! W październiku wykorzystasz ją też jako łącznik między dwoma tematami – jesienią i… Halloween!
Spokojnie, nawet, jeżeli nie prowadzisz zajęć o tej tematyce, możesz pobawić się w uczniami w odkrywanie tajemnicy Potworka Głodomorka! W zabawie nie ma nic strasznego, jest za to odrobina magii!
Od razu powiem, że szybko! Taka pomoc nie wymaga wycinania ani laminowania! Potrzebne są Ci tylko drukarka i foliowe koszulki na dokumenty :).
Drukujemy kilka kolorowych potworów (koniecznie na papierze o większej gramaturze, np. 160) na kartce A4, a dodatkowo dołączone materiały z wybranym słownictwem, np. jesiennym (pobierzesz je poniżej). Potworów powinno być tyle, ile słów, które zamierzasz powtórzyć z uczniami. Będzie potrzebne tyle samo koszulek na dokumenty. Do nich wkładamy najpierw obrysy z potworami z wypełnionymi brzuchami.
Przygotuj sobie wcześniej pomoce. Podczas zajęć powiedz dzieciom, że czeka je spotkanie z Potworem Głodomorem, który uwielbia jeść. Pytanie tylko co zjadł!
W zakładce “DODATKOWE MATERIAŁY” >> “Halloween” znajdziesz też potworki z Halloweenowym słownictwem w brzuchach (Sprawdź plik pt. “HALLOWEEN BONUS”).