Wiosna

POŻEGNAJ ZIMĘ I PRZYWITAJ WIOSNĘ Z MOJĄ RYMOWANKĄ:

Goodbye snowman, round and fat,

Goodbye mittens, scarf and hat!

Goodbye winter, snow and ice,

Hello spring, warm and nice!

Hello flowers, hello trees,

Hello birds and busy bees!

Hello sun in the sky,

Hello pretty butterfly!

WIOSNĄ TAKŻE ŻEGNAJCIE SIĘ RYMOWANKĄ! 🙂

Butterflies, butterflies, turn around,

Butterflies, butterflies, touch the ground!

Butterflies, butterflies, reach the sky,

Butterflies, butterflies, say Goodbye!

Poznaj pomysły na kolejne wiosenne lekcje! 🙂

Bonusowe (niewiosenne) materiały:
Poniżej z kolei czekają na Ciebie wszystkie niezbędne materiały do tematu “Spring”:
  • karty obrazkowe – liczba pojedyncza i mnoga
  • karty do układania rytmów
  • Wiosenne Rhymetime Cards
  • Spring Eggs
  • Materiały do wiosennych rymowanek

Butterfly rhymes:

Bee rhymes:

Materiałów wielkanocnych szukaj w zakładce “Easter”:

W co się bawić wiosną?

MRS SUN (zabawa low-prep.)

Potrzebne pomoce: (opcjonalnie) opaska na głowę z obrazkiem słońca

Przebieg zabawy:

Ustaw się w kole razem z uczniami. Włóż na głowę opaskę ze słoneczkiem i przedstaw się: I am Mrs (Mr) Sun. Hello everyone!. Zachęć dzieci, by się z Tobą przywitały: Hello Mrs (Mr) Sun!. Następnie zapytaj: Do you want to play?, a gdy padnie odpowiedź: Yes!, powiedz: Okey! i wydaj rymowane polecenie, np. Touch your head, touch your toes, touch your eyes, touch your nose!. Kiedy uczniowie zrozumieją, o co chodzi w zabawie, zachęć ich do prowadzenia z Tobą prostego dialogu:

Uczniowie: Hello Mrs Sun!

Ty: Hello everyone!

Uczniowie: We want to play!

Ty: Okey! + wybrane polecenie

Moje propozycje:

  • Strech up high and reach the sky! Spin around and touch the ground!
  • Stand on one leg and touch your nose. Now close your eyes and touch your toes!
  • Point to the ceiling, point to the floor, point to the window, point to the door!
  • Close your eyes and spin around. Sit down, stand up, touch the ground!

Zadaniem dzieci będzie odpowiednie reagowanie na polecenia. Tempo zabawy może się zmieniać.

MAGIC WAND (zabawa low-prep.)

Potrzebne pomoce: zabawkowa różdżka

Przebieg zabawy:

Stań naprzeciw uczniów z różdżką w dłoni, a następnie wypowiedz proste zaklęcie: This is my magic wand, 1, 2, 3! You are … (wybrany przymiotnik + rzeczownik, np. nazwa zwierzęcia), … (czasownik ruchu) like me!

Moje propozycje:

  • This is my magic wand, 1, 2, 3! You’re a noisy bird, tweet like me!
  • This is my magic wand, 1, 2, 3! You’re a buzzy bee, buzz like me!
  • This is my magic wand, 1, 2, 3! You’re a spring tree, sway like me!
  • This is my magic wand, 1, 2, 3! You’re a pretty butterfly, flutter like me!
  • This is my magic wand, 1, 2, 3! You’re a little frog, jump like me!

Pssst, chcesz jeszcze więcej pomysłów na wiosenne zajęcia?

Obejrzyj także poniższy webinar: