Zabawki

Poniżej znajdziesz dwa kolejne scenariusze do tematu “Toys”, przygotowane przez Kasię Duszę.

Scenariusze możesz wykorzystać także w młodszych grupach, wybierając te aktywności, z którymi Twoim zdaniem poradzą sobie uczniowie.

Autorką scenariuszy jest Kasia Dusza. Na jej stronie znajdziesz wiele świetnych i bezpłatnych inspiracji! Kasię możesz śledzić także na Instagramie: @kasiadusza.angielskidladzieci

What do you want for Christmas? Lesson 1

[Games and activities for vocabulary practice]

Czas trwania zajęć: ok. 30 minut

Grupa:  4-6 latki

CELE OPERACYJNE:

  • uczniowie zadają pytania o imię i samopoczucie oraz odpowiednio na nie reagują i formułują odpowiedzi
  • uczniowie podejmują próbę aktywnego wykorzystania słownictwa związanego z emocjami
  • uczniowie rozpoznają i nazywają słownictwo związane z zabawkami
  • uczniowie rozpoznają i reagują na pytanie What do you want for Christmas? oraz podejmują próbę jego zadawania
  • uczniowie rozpoznają i reagują na zwrot I want… oraz podejmują próbę jego wykorzystywania w mowie
  • uczniowie śpiewają piosenkę “Hello, Reindeer” z kanału Super Simple Songs
  • uczniowie śpiewają piosenkę “What Do You Want For Christmas?” z kanału Super Simple Songs

Przygotuj:

  • głośnik
  • pacynkę
  • flashcards z obrazkami: snowman, reindeer i Santa*
  • flashcards do tematu toys – 2 identyczne zestawy**
  • mystery box z dziurą na rączkę o średnicy ok. 10 cm (lub ewentualnie nieprzezroczysty woreczek)
  • małe zabawki – realia, odpowiadające słownictwu z kart obrazkowych toys
  • wskaźnik, np. silikonowa szpatułka ze świątecznym motywem z Pepco

*Takie karty znajdziesz w zakładce “Święta Bożego Narodzenia – Christmas”

**Karty zabawki znajdziesz w zakładce “Zabawki”

Opcjonalnie:

  • flashcards z emocjami
  • piłka

Przed zajęciami:

  • podłącz głośnik
  • włóż małe zabawki do swojego mystery boxa

Przebieg zajęć:

  1. Hello song [2 min.]

Rozłóż na podłodze karty obrazkowe z reniferem, bałwanem i świętym Mikołajem – przywitajcie się z każdą z nich – Hello, reindeer! Hello, snowman! Hello, Santa! Zaśpiewaj z dziećmi na powitanie piosenkę “Hello Reindeer” z kanału Super Simple Songs.

  1. Przywitanie z pacynką [3 min.]

Przywitaj się z pacynką, przedstaw się jej: “Hello, I am (…)” i podaj ją dziecku obok Ciebie, zachęcając, by też się jej przedstawiło – “What’s your name?”. W razie potrzeby możesz pomóc, rozpoczynając za ucznia zdanie: “I am…”. Później instruuj dzieci słownie oraz gestem, by podawały pacynkę kolejnej osobie – “Next”, “Pass it to your friend”. W ten sposób wszystkie dzieci witają się z pacynką, mówiąc swoje imię i, jeśli już to potrafią, pytając osobę obok jak się nazywa.

  1. How are you? [2 min.]

Zapytaj osobę po Twojej prawej lub lewej stronie: “How are you?” i zachęć, by zapytała o to kolegę lub koleżankę obok. W ten sposób wszystkie dzieci zadają sobie to pytanie po kolei w kole, aż wróci ono do Ciebie i odpowiesz na nie jako ostatnia.

PS Jeżeli Twoja grupa jeszcze nie zna dobrze emocji, rozłóż kilka podstawowych flashcards, np. happy, sad, hungry i sleepy na podłodze rewersem do góry. Wspólnie odkrywajcie je nazywając te słówka za pomocą gestów. Dopiero potem pytaj dzieci o ich samopoczucie, w razie potrzeby podpowiadając słownie oraz z pomocą gestów: “How are you? Happy? Sad? Sleepy? Hungry?”.

TIP – DUŻE GRUPY

Jeśli prowadzisz zajęcia w większych grupach, możesz lekko zmodyfikować tę aktywność. Pokaż dzieciom piłkę i kulnij ją do jednego z nich zadając pytanie: “How are you?”. Kiedy odpowie, zachęć je do kulnięcia piłki do wybranego kolegi lub koleżanki i zadania tego samego pytania. Po kilku takich powtórzeniach, zakończ ćwiczenie.

  1.  Przypomnienie słówek [5 min.]

Pokaż dzieciom mystery box i nim potrząśnij. Rozłóż ręce i zapytaj: “What is it?”. Pozwól kilku osobom spróbować zgadnąć. Postaw pudełko pionowo, by nie dało się podejrzeć pod kątem tego, co jest w środku. Później kolejno wybieraj ochotników, którzy włożą rękę do boxa i wyciągną po jednej zabawce. Każdorazowo pytaj: “What is it?” Daj dzieciom szansę nazywać zabawki – jest duża szansa, że niektóre będą już pamiętać z poprzedniej lekcji. Wspólnie nazywajcie przedmioty łącząc ich nazwy z gestami i powtarzajcie ich nazwy.

Następnie rozłóż na dywanie karty obrazkowe, nazywając je z dziećmi i gestykulując. Kolejno wybieraj ochotników, którzy przyporządkują po jednej zabawce do obrazka.

  1. Sit down when you see the teddy bear! [4 min.]

Poproś dzieci, by wstały i ustawiły się wzdłuż ściany. Stań lub usiądź przed nimi z kartami obrazkowymi i wytłumacz zasady gry: “When you see the TEDDY BEAR, everybody – SIT DOWN!” Przeprowadź rundę próbną – pokaż dzieciom misia – część grupy już załapie, co ma zrobić, a reszta pójdzie w ich ślady. Poproś dzieci, żeby wstały i pokaż Misia jeszcze raz – teraz już pewnie wszyscy będą wiedzieli co robić, jeśli nie – powtórz to trzeci raz. Pokazuj kolejne obrazki i zachęcaj dzieci do ich nazywania i gestykulacji. Co jakiś czas pokazuj kartę z misiem, by dzieci szybko usiadły.

  1. Make a circle [1 min.]

Poproś dzieci, żeby usiadły w kole. Możesz to zrobić za pomocą swojej sprawdzonej rymowanki lub zacząć mówić baaardzo wolno i powiedzieć – now… slowly, slowly… very slowly… maaaake aaa circle…. Can you beee very slooow? – sama zacznij iść w nienaturalnie zwolnionym tempie, przesadnie wolno machając rękami i zachęcaj grupę by zrobiła to samo. Jeśli ktoś będzie próbował ruszyć na pełnym gazie, zwróć się do niego po imieniu i zapytaj, czy potrafi iść super wolno i powiedz, że koniecznie chcesz to zobaczyć – jak najbardziej możesz zrobić to po angielsku! 🙂

  1. SNAP! [5 min.]

Rozłóż na podłodze 2 sety kart obrazkowych rewersem do góry. Wytłumacz dzieciom zasady zabawy wspomagając się gestami. Możesz to zrobić na przykład w ten sposób: “When you see two identical pictures, everybody say… SNAP and clap your hands (klaśnij w ręce)! For example: a car and a car – SNAP! A doll and a doll – SNAP! A teddy bear and a ball – shhh! It’s not a pair!”

Wybieraj kolejnych ochotników, którzy będą odkrywać po jednym obrazku – “flip one picture!”. Nazywajcie odkrywane obrazki wraz z gestykulacją. Jeśli zobaczycie dwa identyczne obrazki – klaśnijcie w dłonie i krzyknijcie SNAP! Gra kończy się, gdy wszystkie obrazki znajdą swoje pary.

  1. What do you want for Christmas? [5 min.]

Przypomnijcie sobie z dziećmi słowa piosenki, wykorzystując do tego Waszą pacynkę (jeśli jej nie masz, możesz wydawać dzieciom polecenia po prostu jak Ty lub wykorzystać jakąś inną pacynkę, którą być może masz :)) Rozłóż karty obrazkowe na podłodze i zapytaj pacynkę – “<imię pacynki> what do you want for Christmas?” Udawaj jednak, że pacynka nie chce Ci odpowiedzieć. Spróbuj ponownie, jednak znów nie dostań odpowiedzi. Teatralnie okazuj niezadowolnie. Zasugeruj dzieciom, że jeśli nie chce odpowiedzieć Tobie, to być może odpowie, kiedy oni wszyscy zapytają – w ten sposób zachęcisz je do mówienia, będą to robić dużo chętniej 🙂 Zapytajcie wspólnie: “What do you want for Christmas?” Pacynka odpowie: “I want… np. a robot.” Wybierz dziecko, które poda pacynce obrazek. Powtarzajcie to tak długo, aż wszystkie obrazki znikną z dywanu. Kiedy będziesz odbierać obrazki od dzieci, możesz delikatnie podgryzać im za pomocą pacynki paluszki lub wydawać dźwięki, jakby pacynka je oblizywała – to budzi dużo śmiechu. 🙂 Uważaj jednak, żeby grupa nie rozbrykała się za mocno jak to czasem bywa, gdy dzieci bawią się zbyt dobrze!

TIP: Jeśli masz już dobrze ułożoną grupę i dzieci są już w stanie utrzymywać uwagę nawet jeśli dzieje się trochę więcej, możesz rozłożyć dwa sety kart i wyznaczać po dwie osoby do podawania ich pacynce, żeby więcej dzieci miało szansę wziąć udział w zabawie.

Włącz piosenkę “What Do You Want For Christmas”? Zaśpiewajcie ją z dziećmi z gestykulacją, którą wprowadziłaś przy pierwszym spotkaniu z piosenką. Podczas gdy w piosence pojawiają się kolejne zabawki, kładź flashcards, które je ilustrują na podłodze.

  1. What do YOU want for Christmas? [3 min.]

Zapytaj dzieci co one same chciałyby dostać na święta. Wyjmij jakiś atrakcyjny gadżet, który będzie pełnił rolę wskaźnika – np. silikonową szpatułkę do kremu ze świątecznym motywem z Pepco, którą wiem, że kilka lat z rzędu wiele nauczycielek tam kupowało. 🙂 Może to być jednak tak naprawdę cokolwiek – drapaczka-rączka z Tigera, czy packa na muchy.

Podaj wskaźnik pierwszej osobie i całą grupą zapytajcie: “What do you want for Christmas?” Dziecko ze wskaźnikiem odpowiada: “I want… np. a teddy bear” i paca właściwy obrazek. Powtórz to z każdym dzieckiem z grupy.

TIP: Jeśli pracujesz w dużej grupie, która ciężko znosi oczekiwanie na swoją kolej nie musisz wystawiać ich cierpliwości na próbę. 🙂 Możesz zachęcić całą grupę by pytała: “What do you want for Christmas?”, a potem sama podnieś jeden obrazek. Dzieci, które chcą dostać tę zabawkę na święta podnoszą rękę i mówią “I want a… np. teddy bear!” I tak dalej – z każdym obrazkiem po kolei.

  1. Pożegnanie

Pożegnaj się z dziećmi tak, jak to zwykle robicie. Moja rymowanka na koniec zajęć brzmi tak:

Bye, bye, bye – butterfly!

See you later – alligator!

PS: Jeśli Twoi uczniowie działali sprawnie i masz jeszcze 2/3 minuty do końca zajęć, możesz zaskoczyć dzieci włączając analogiczną dla Waszego powitania piosenkę – “Goodbye, Snowman” z kanału Super Simple Songs. Rozłóż karty obrazkowe z postaciami z piosenki i wspólnie zaśpiewajcie ją na pożegnanie używając gestów jak przy jej wersji na hello.

What do you want for Christmas? Lesson 2

[Games and activities for vocabulary practice]

Czas trwania zajęć: ok. 30 minut

Grupa:  4-6 latki

CELE SZCZEGÓŁOWE:

  • uczniowie zadają pytania o imię i samopoczucie oraz odpowiednio na nie reagują i formułują odpowiedzi
  • uczniowie podejmują próbę aktywnego wykorzystania słownictwa związanego z emocjami
  • uczniowie rozpoznają i nazywają słownictwo związane z zabawkami
  • uczniowie rozpoznają i reagują na pytanie What do you want for Christmas? oraz potrafią je zadawać
  • uczniowie rozpoznają oraz reagują na zwrot I want… oraz potrafią się nim posługiwać
  • uczniowie śpiewają piosenkę “Hello, Reindeer” z kanału Super Simple Songs

Przygotuj:

  • głośnik
  • pacynkę
  • flashcards z obrazkami: snowman, reindeer i Santa*
  • flashcards z obrazkami z tematu toys – 2 komplety**
  • taśma malarska lub guma mocująca
  • zalaminowane bez kartki w środku folie z odrysowanymi konturami zabawek, które przerabiacie
  • kredki
  • kolorowe kartki w formacie nie mniejszym niż obrazki na zalaminowanych foliach
  • malutkie karteczki w ilości równej ilości dzieci (najlepiej pociąć kartkę a4 na 8 równych części – taka wielkość karteczek będzie idealna)
    TIP: Jeśli poświęcisz chwilę w domu na podpisanie kartek imionami dzieci, zaoszczędzisz czas na zajęciach. Dzieci nie będą ich już same podpisywały, co często w ich wykonaniu trwa zdecydowanie zbyt długo (pomijając samo tempo pisania, niektóre dzieci na pewno wpadną na pomysł kaligrafowania każdej litery swojego imienia innym kolorem; inne natomiast będą pytać jak wygląda jakaś literka lub będą prosić o sprawdzenie, czy napisały S w dobrą stronę 🙂
  • koperty w ilości równej ilości dzieci (możesz napisać na nich np. TO: Santa Claus, North Pole)
  • minutnik, timer lub klepsydra (na tyle duża, by dzieci były w stanie obserwować na niej upływ czasu)
  • worek/pudełko do zebrania listów

*Takie karty znajdziesz w zakładce “Święta Bożego Narodzenia – Christmas”

**Karty zabawki znajdziesz w zakładce “Zabawki”

Opcjonalnie:

  • flashcards z emocjami
  • piłka

Przed zajęciami:

  • podłącz głośnik
  • rozwieś jeden zestaw flashcards z zabawkami po sali przy użyciu gumy mocującej lub taśmy malarskiej
  • rozstaw kredki na stolikach

Przebieg zajęć:

  1. Hello song [2 min.] 

Rozłóż na podłodze karty obrazkowe z reniferem, bałwanem i świętym Mikołajem – przywitajcie się z każdą z nich – Hello, reindeer! Hello, snowman! Hello, Santa! Zaśpiewaj z dziećmi na powitanie piosenkę “Hello Reindeer” z kanału Super Simple Songs.

  1. Przywitanie z pacynką [3 min.]

Przywitaj się z pacynką, przedstaw się jej: “Hello, I am (…)” i podaj ją dziecku obok Ciebie, zachęcając, by też się jej przedstawiło – “What’s your name?”. W razie potrzeby możesz pomóc, rozpoczynając za ucznia zdanie: “I am…”. Później instruuj dzieci słownie oraz gestem, by podawały pacynkę kolejnej osobie – “Next”, “Pass it to your friend”. W ten sposób wszystkie dzieci witają się z pacynką, mówiąc swoje imię i, jeśli już to potrafią, pytając osobę obok jak się nazywa.

  1. How are you? [2 min.]

Zapytaj osobę po Twojej prawej lub lewej stronie: “How are you?” i zachęć, by zapytała o to kolegę lub koleżankę obok. W ten sposób wszystkie dzieci zadają sobie to pytanie po kolei w kole, aż wróci ono do Ciebie i odpowiesz na nie jako ostatnia.

PS. Jeżeli Twoja grupa jeszcze nie zna dobrze emocji, rozłóż kilka podstawowych flashcards, np. happy, sad, hungry i sleepy na podłodze rewersem do góry. Wspólnie odkrywajcie je nazywając te słówka za pomocą gestów. Dopiero potem pytaj dzieci o ich samopoczucie, w razie potrzeby podpowiadając słownie oraz z pomocą gestów: “How are you? Happy? Sad? Sleepy? Hungry?”.

TIP – DUŻE GRUPY:

Jeśli prowadzisz zajęcia w większych grupach, możesz lekko zmodyfikować tę aktywność. Pokaż dzieciom piłkę i kulnij ją do jednego z nich zadając pytanie: “How are you?”. Kiedy odpowie, zachęć je do kulnięcia piłki do wybranego kolegi lub koleżanki i zadania tego samego pytania. Po kilku takich powtórzeniach, zakończ ćwiczenie.

  1. Zgadywanka – powtarzanka [4 min.]

Schowaj Wasze karty obrazkowe z tematu toys za plecami i daj dzieciom do zrozumienia, że coś tam masz. Wspólnie powiedzcie wierszyk, z którego korzystacie w takich sytuacjach – moje dzieci znają: 1, 2, 3, what can it be?

Pokaż dzieciom karty tak, by było dla nich widoczne tylko ich tło. Opisz pierwszą zabawkę, którą widzisz (warto wspierać rozumienie opisu gestykulacją), np. “It is brown. It has got two eyes, two ears, two legs, two arms and a black nose. What is it?”. Zależnie od zasad panujących na Twoich zajęciach i liczebności grupy, pozwól dzieciom zgadnąć sygnalizując chęć odpowiedzi poprzez podniesienie ręki lub zachęć ich do odpowiedzenia na pytanie chórem. Gdy zgadną, połóż obrazek na podłodze i jeszcze raz zachęć całą grupę do powtórzenia słówka wraz z odpowiednią gestykulacją. Powtarzaj to zadanie, aż dzieci odgadną co kryje się na każdym z obrazków.

  1.  Utrwalenie słówek [3 min.]

Poproś dzieci żeby wstały i powiedz: “I spy with my little eye… np. a doll!” Nakieruj dzieci na to, co mają robić, mówiąc: “Where’s the doll? Oh, there it is! A doll! Yay! Everybody –  it’s a… doll!” i podbiegnij do obrazka wskazując go palcem. Dzieci podążą za Tobą, cały czas zachęcaj je do powtarzania słówek wraz z Tobą. Jeśli ktoś zgubi się po drodze, zwróć się do niego, np. “Maksiu! Where’s the doll? Here! Come on, come on!”. Jeśli Twoi uczniowie (lub chociaż część z nich) czują się już pewnie ze słownictwem związanym z zabawkami, możesz wyznaczać ochotników, którzy będą mówili formułkę “I spy…” za Ciebie.

  1. Make a circle [1 min.]

Wydaj polecenie: “Make a circle” lub zacznij mówić znaną dzieciom rymowankę/śpiewać znaną im piosenkę. Jeśli jeszcze żadnej nie masz, możesz wykorzystać mój wierszyk:

(wszyscy łapiemy się za ręce) 

Make a circle big, big, big… – idziemy do tyłu

Small, small, small… – idziemy do środka

Big, big, big… STOP!

Sit down!

  1. Kolorowe zabawki [5 min.]

Pokaż dzieciom pacynkę i powiedz, że będziecie pytać ją o to, co chciałaby dostać na  święta. Wspólnie pytajcie: “What do you want for Christmas?”, a pacynka niech odpowiada: “I want… np. a train!” Róbcie to tak długo, aż wymieni wszystkie zabawki, których się uczycie. Za każdym razem, kiedy będzie mówiła o kolejnej zabawce, łap się za głowę i okazuj zdziwienie mówiąc na przykład: “One more present? No way!” – jest duża szansa, że dzieci szybko do Ciebie dołączą i zaczną naśladować to, co mówisz. 🙂

Kiedy pacynka będzie nazywać swoje wymarzone prezenty, na bieżąco rozkładaj ilustrujące je rysunki wykonane markerem na zalaminowanej (bez kartki w środku) folii. Na koniec podnieś po kolei każdy obrazek i pytaj dzieci – “What colour is it?” Wspólnie ustalcie, że obrazki nie mają koloru i zaproponuj, żeby go im nadać.

Rozłóż na podłodze kolorowe kartki nazywając wraz z dziećmi ich kolory. Niech pacynka zwraca się do poszczególnych dzieci mówiąc: <imię dziecka>, I want a blue train! Zadaniem wybranego dziecka jest podnieść odpowiednią folię z konturami obrazka i położyć na kolorze, który usłyszało od pacynki.

Poproś jedno, maksymalnie dwoje dzieci o zebranie folii i kartek.

  1. Mini projekt – letters to Santa [10 min.]

Rozłóż karty obrazkowe z zabawkami na podłodze. Pokaż dzieciom koperty i karteczki. Wytłumacz (po angielsku :), że będziecie tworzyć list do Mikołaja, a ich zadaniem jest wybrać z Twoich obrazków i narysować zabawkę, która najbardziej im się podoba, i którą chciałyby dostać na święta. Pokaż dzieciom klepsydrę lub minutnik i powiedz, że kiedy czas się skończy, ich listy muszą być już gotowe – zaprezentuj jak działa ten gadżet. Zleć jednemu z dzieci rozdanie kartek i poproś uczniów żeby usiadły przy stolikach. Ustaw klepsydrę lub minutnik na 5 minut i postaw w widocznym miejscu. 

Podglądaj dzieci przy pracy, dopytuj o to, co rysują, o kolory jakich używają lub inne szczegóły, np. “What are they? Oh, blocks! Are they Lego blocks?”. Prawdopodobnie dzieci będą też prosić się nawzajem o potrzebne im akurat kolory kredek i na 99% będą to robić po polsku. Jeśli usłyszysz, że tak się dzieje, podsuń im angielską wersję komunikatu – choćby bardzo proste: “Yellow, please!”. Zachęcaj je, by zwracały się do siebie w ten sposób. Pod koniec czasu rozłóż flashcards po sali w większych odstępach. 

Poproś dzieci, żeby usiadły w kółeczku wokół obrazka, który narysowały – w ten sposób utworzy się kilka małych kółek. Kiedy będą gotowe, podchodź do każdego koła i, razem z pozostałymi uczniami, pytaj siedzące w nim dzieci: “What do you want for Christmas?”, a cała grupa wokół danego obrazka odpowiada chórem – np. “ I want blocks!”

Na koniec powiedz, że wyślecie przygotowane przez Was listy do Mikołaja i rozdaj dzieciom koperty. Poproś, żeby włożyły do nich swoje listy i zamknęły je poprzez polizanie brzegu / oderwanie tasiemki, pod którą znajduje się klej (niektóre dzieci mogą potrzebować pomocy). Zbierz zamknięte koperty i powiedz, że wyślesz je Mikołajowi lub, jeśli jesteś też nauczycielem – wychowawcą danej grupy, możecie zrobić to wspólnie podczas najbliższego spaceru.

PS. Jeśli masz jeszcze problemy z dyscypliną na zajęciach, przy tej aktywności może zrobić się trochę szumu. W mniejszych grupach nie powinno to być problemem – samo wtrącanie się w dialog dzieci używając angielskiego powinno już nakierować je na właściwe tory, jednak duże grupy warto trzymać w ryzach. Jeśli zrobi się Twoim zdaniem za głośno, możesz wykorzystać moją rymowankę, która świetnie sprawdza się na wyciszenie grupy, kiedy dzieci zaczynają mówić zbyt dużo, nie na temat, zbyt głośno i,  przede wszystkim, po polsku. 🙂

Chicka, chicka (podwójne klaśnięcie w dłonie) – BOOM, BOOM! (podwójne uderzenie pięściami w stolik lub podłogę)

Chicka, chicka (podwójne klaśnięcie w dłonie) – BOOM, BOOM! (podwójne uderzenie pięściami w stolik lub podłogę)

Chicka, chicka (podwójne klaśnięcie w dłonie) – BOOM, BOOM! (podwójne uderzenie pięściami w stolik lub podłogę) STOP! (wystaw ręce przed siebie w geście stop)

Kiedy dzieci się uspokoją, połóż palec na ustach i powiedz wskazując na okno: “Shhh! Santa is watching!”. 

TIP – MAŁE GRUPY:

Jeśli pracujesz w małych grupach, dzieci nie muszą siadać w kole wokół obrazków. Spotkajcie się wszyscy razem w jednym kółeczku i wspólnie pytajcie każde dziecko po kolei: “What do you want for Christmas?” – niech pytany uczeń pokaże swój obrazek i powie: “I want… np. a car.”

  1. Pożegnanie

Pożegnaj się z dziećmi tak, jak to zwykle robicie. Moja rymowanka na koniec zajęć brzmi tak:

Bye, bye, bye – butterfly! 

See you later – alligator!

PS. Jeśli Twoi uczniowie działali sprawnie i masz jeszcze 2/3 minuty do końca zajęć, możesz zaskoczyć dzieci włączając analogiczną dla Waszego powitania piosenkę – “Goodbye, Snowman” z kanału Super Simple Songs. Rozłóż karty obrazkowe z postaciami z piosenki i wspólnie zaśpiewajcie ją na pożegnanie używając gestów jak przy jej wersji na hello.