ZABAWY PODSUMOWUJĄCE i NA POWTÓRKI

Song Draw

Czyli wielkie losowanie i przegląd piosenek, które poznali Twoi uczniowie.

Potrzebne:

  • małe karty z obrazkami nawiązującymi do tytułów piosenek, przykładowo:

“The Wheels On The Bus” > autobus

“Baby Shark” > rekin

“Hello, reindeer” > renifer

itp.

  • patyczki laryngologiczne

Przygotowanie:

Przyczep wycięte obrazki do patyczków laryngologicznych i umieść je w kubeczku, tak by nie było widać obrazków.

Jak je wykorzystać?

Podczas czerwcowych zajęć, zamiast klasycznego powitania lub w ramach rozgrzewki, pozwól uczniom losować piosenki z kubeczka. Możecie oczywiście śpiewać je i odgrywać wspólnie, ale możesz też obserwować, jak radzą sobie z nimi Twoi uczniowie (a pomóc w razie potrzeby!).

Pirate Matt

Potrzebne: kapelusz pirata*, karty obrazkowe lub małe obrazki ze słownictwem z zakresu tematu, który chcesz powtórzyć – tyle, ilu uczniów.

*Alternatywnie możesz wykorzystać większe pudełko, do którego przykleisz kartę z paleuszem.

Przygotowanie: Rozdaj każdemu z uczniów po jednej karcie. Poproś, by ustawili się obok siebie po przeciwnej stronie sali, niż Ty.

Przebieg zabawy:

Naucz dzieci prostej rymowanki:

Pirate Matt, Pirate Matt, What do you want in your pirate hat?

Poproś, by za pomocą tej rymowanki zadawały Ci pytanie, a odpowiedzi staraj się udzielać poprzez opisowe zagadki, które możesz zilustrować gestami np. “It’s something to eat and it’s yellow.” Dzieki, które trzymają karty z ilustracjami odpowiadającymi tym opisom, mają za zadanie podbiec do Ciebie i wrzucić kartę do kapelusza, w tym samym momencie na głos udzielając odpowiedzi, np. “It’s a banana!”.

Jeżeli do opisu będzie pasowała więcej, niż jedna kart, może podbiegać dwóch, albo i trzech uczniów.

Najważniejsze w tej zabawie to sprawienie, by reagowali na to, co mówisz :).

What did (Shark) eat?

Potrzebne:

Pudełko* z przyklejoną na nie ilustracją np. rekina (możesz oczywiście wybrać inne zwierzę) + dowolne karty obrazkowe z zakresu przerabianych tematów + mała wersja wybranych kilku z nich (mogą to być po prostu małe wydrukowane obrazki przedstawiające wybrane słowa)

*Ważne: wybierz takie pudełko, które bez problemu możesz otwierać.

Przygotowanie: Umieść kilka małych kart w pudełku.

Przebieg zabawy:

Podczas zajęć zrób z uczniami przegląd słownictwa z wykorzystaniem kart obrazkowych i ulubionych zabaw. Możecie np. podzielić je na kategorie (np. food, clothes, toys itp.). Na zakończenie pokaż pudełko z pieskiem, potrząśnij nim, dając dzieciom znać, że coś jest w środku, a następnie zapytaj jak myślą “What did Shark eat?” (Co zjadł rekin?).

Zadaniem dzieci jest odgadnąć, jaki 2-4 słowa zostały ukryte w pudełku.

TIP 1: Jeżeli będą mieli problem z odgadnięciem co znalazło się w pudełku, możesz podpowiedzieć im do jakich kategorii należą te słowa.

TIP 2: W młodszych grupach, warto zostawić wszystkie karty obrazkowe na dywanie – tak, by dzieci wiedziały z czego mogą wybierać; w starszych – zachęcaj uczniów do ćwiczenia zadawania pytania z wykorzystaniem struktury: “Is it…?”

TIP 3: Taką zabawę możesz wykorzystywać regularnie, nawet przy każdym temacie, by zaktywizować uczniów do przypominania sobie, czego się z Tobą nauczyli. Rekina możesz zamienić na pieska (polecam połączyć tę zabawę z wykorzystaniem śniadaniówki-pieska z IKEI), wiewiórkę (jesienią), misia polarnego (zimą), czy Bardzo Głodną Gąsienicę (wiosną).

error: Content is protected !!