Zwierzęta (IN THE MEADOW)

Wprowadź nazwy owadów i innych żyjątek, które można spotkać na łące, z wykorzystaniem tych wyjątkowych kart obrazkowych!

Przy okazji możesz przypomnieć, a Twoi uczniowie utrwalić* strukturę “Dressed up as…”.

*Materiały będą idealne do wykorzystania, jeżeli wcześniej wprowadziłaś_eś słownictwo i wyrażenia związane z Karnawałem :).

Możesz połączyć je także z moim aparatem, lub poniższą rymowanką i specjalnie przygotowanym obrazkiem łąki!

In the meadow, in the meadow, what can you see?

In the meadow, in the meadow, what can it be?

Zacznij od rymowanki i wprowadzenia pierwszych słów:

Rymowankę “In the meadow” możesz wykorzystać potem do kolejnej zabawy:

W co się bawić na zajęcia o łące?

Bug Hunt

Do przygotowania: karty obrazkowe z owadami lub PUZZLE przedstawiające fragmenty obrazków z owadami.

Przebieg zabawy: Rozłóż przygotowane materiały po całej sali. Zaproś dzieci do wspólnej zabawy w poszukiwanie “robaczków”!

TIP: Jeżeli wybierasz opcję z kartami obrazkowymi, dobrze by było ich więcej. Obrazki na kartach zawsze mogą się powtarzać, ale wówczas może być mniej ekscytująco. Fajną opcją, w momencie, w którym nie chcesz “przesadzić” z liczbą słów, może być wykorzystanie PUZZLI.

Chodźcie po sali w rytm sparafrazowanej wersji “We’re going on a bear hunt”:

We’re going on a bug hunt,

We’re going to have a lot of fun,

We’re excited! Aren’t we? [Yes, we are!]

A następnie sprawdźcie, jakie owady udało Wam się upolować.

Spider and flies z kartami obrazkowymi

Potrzebne: karty obrazkowe

Przebieg zabawy: Rozłóż na całej powierzchni podłogi karty obrazkowe (ang. flashcards) przedstawiające ćwiczone słownictwo. Następnie, tak jak w podstawowym wariancie zabawy, wybierz pająka. Reszta dzieci na hasło: Flies are flying! porusza się swobodnie po sali pomiędzy kartami. Gdy wypowiesz słowa: Spider’s coming!, muchy zatrzymują się, stając obok wybranych przez siebie flashcards, a do akcji wkracza pająk.

W tej wersji pająk nie eliminuje nikogo z gry. Zamiast tego podchodzi do wybranych muszek i pyta o słowa znajdujące się na kartach – What’s this? Zadaniem dziecka jest udzielanie odpowiedzi zgodnie z tym, co znajduje się na wybranej karcie, tej obok której stanęło.

TIP: Wytłumacz uczniom, w jaki sposób mają „wybierać” karty – być może przypadnie np. jedna na parę (w dużej grupie). Dlatego dobrze, by dzieci nie stawały na kartach (i nie kłóciły się o to, kto stanął bardziej), aby nie zasłonić obrazka. Najlepiej umówić się, że ustawiają się obok, a nie na kartach.

Butterfly, butterfly, can we say Hi?

Przygotuj: karty obrazkowe – po jednej dla każdego dziecka, opaska na głowę z motylkiem

Naucz dzieci prostej rymowanki:

Butterfly, butterfly, can we say Hi?

Jak się bawić?

Następnie każdemu dziecku rozdaj po jednej karcie obrazkowej. Dla siebie możesz przygotować opaskę z motylkiem. Ustaw dzieci po jednej stronie sali, sam_a stań po drugiej. Dzieci zadają pytanie za pomocą powyższej rymowanki, ty z kolei odpowiadasz, formułując następujące zdania: Only if you can hop. Only if you can buzz. Only if you are slow. Only if you are tiny. itp. Zadaniem dzieci jest odgadnąć, o które słowo chodzi. Osoby trzymające odpowiednie karty obrazkowe przechodzą na Twoją stronę i przybijają ci piątkę.

Obejrzyj cały webinar z pomysłami:

TIP: Ten temat możesz sprytnie połączyć z drugim – Playground. Obejrzyj poniższe video:

Lubisz tradycyjne materiały?

Poniżej znajdziesz:

  • karty obrazkowe
  • action cards
  • BINGO
  • Czarno-białe karty pracy

które także idealnie nadadzą się do przerobienia tego tematu.

Karty pracy:

Sprawdź bezpłatne materiały i pomysły dostępne na moim blogu:

error: Content is protected !!