Za艂o偶enia: lekcja powt贸rkowa, jedna z ostatnich lekcji w roku – wprowadzenie gry, do kt贸rej mo偶esz wraca膰, je偶eli prowadzisz lekcje tak偶e w wakacje :). Ta wersja gry super sprawdzi si臋 tak偶e w wi臋kszych grupach; jest te偶 lepsza dla m艂odszych dzieci [Brak elementu rywalizacji].
Czas trwania zaj臋膰: ok. 30 minut
Grupa: dzieci w wieku przedszkolnym, sugeruj臋: 4+
Podczas tej lekcji:
Do tej lekcji przygotuj:
*Te materia艂y znajdziesz w pliku o nazwie “Under the sea_Action Cards”.
TIP: Do kubeczk贸w z przykrywkami/ puszek czy pude艂ek schowaj co艣, co b臋dzie stanowi艂o nagrody. Nagrody mog膮 by膰 rzeczowe, ale nie musz膮! Mo偶esz swoim uczniom “rozda膰” przywileje, jak np. wyb贸r ulubionej piosenki na koniec zaj臋膰, wyb贸r zabawy przed zako艅czeniem zaj臋膰 itp.
Takie pionki-niespodzianki mega zwi臋kszaj膮 zaanga偶owanie dzieci w gr臋! 馃檪
PRZEBIEG ZAJ臉膯:
Wasze tradycyjne przywitanie [ok. 2 min.] Piosenka na rozgrzewk臋 [2 min.]
Wybierz kt贸r膮艣 z poni偶szych propozycji – obydwie s膮 na tyle 艂atwe, 偶e nawet, je偶eli Twoi uczniowie ich nie znaj膮, bez problemu poradz膮 sobie, 艣ledz膮c Twoje ruchy!
“The Octopus Song” z kana艂u Maple Leaf Learning “The Jellyfish” z kana艂uy Super Simple Songs
TIP: Ka偶d膮 z tych piosenek mo偶esz wykorzysta膰 tak偶e potem, w trakcie lekcji, je偶eli uznasz, 偶e dzieciom przyda si臋 dodatkowy rozruch 馃檪
Hungry Shark [3 min.]
Wyci膮gnij opask臋 rekina i w艂贸偶 j膮 na g艂ow臋. Powiedz: I’m a shark. Can you ask me how am I today? Je偶eli Twoi uczniowie nie zareaguj膮samodzielnie na takie pytanie, nakieruj ich na to o co chodzi. Powiedz: Say “Shark, shark, how are tyou today?” i zach臋膰 dzieci do powt贸rzenia kilka razy. Nast臋pnie popro艣, by wstali i rozpocznijcie zabaw臋.
Jak si臋 bawi膰, zobacz TUTAJ.
Szybka powt贸rka s艂ownictwa – aktywno艣膰, kt贸ra b臋dzie mia艂a na celu przypomnienie Twoim uczniom szczeg贸lnie s艂贸w, kt贸re pojawia艂y si臋 ju偶 jaki艣 czas temu [3 min.]
+ opcjonalnie) wprowadzenie bohater贸w dalszej zabawy.
Za pomoc膮 przygotowanych wcze艣niej kart obrazkowych utrwal z uczniami s艂owa, kt贸re b臋d膮 potrzebne do zaplanowanej gry.
Mo偶esz tutaj wykorzysta膰 przygotowane przeze mnie Action Cards i bawi膰 si臋 tak, jak na podlinkowanym wcze艣niej filmiku (OBEJRZYJ).
GRA [do ko艅ca lekcji! :)]
PRZYGOTOWANIE:
Ustaw na pod艂odze 4 艣cie偶ki z talerzyk贸w, z kt贸rej ka偶da b臋dzie prowadzi艂a do wybranego zwierz膮tka. Przy ka偶dym z talerzyk贸w lub na 艣rodku po艂贸偶 karty z zadaniami – tak, by mo偶na by艂o je odkrywa膰 w trakcie gry. Pami臋taj: masz 4 rodzaje kart – JELLYFISH TASKS/ STARFISH TASKS/ FISH TASKS/ OCTOPUS TASKS. (Chyba, 偶e decydujesz si臋 na mniejsz膮 liczb臋 pyta艅 i np. tylko dwa zwierz膮tka).
Dla ka偶dej ze 艣cie偶ek przygotuj te偶 pionek (kubeczek, czy pude艂ko) i ustaw je na pocz膮tku 艣cie偶ek.
PRZEBIEG GRY: Odkrywajcie (Ty z pomoc膮 uczni贸w/ uczniowie po kolei/ wybrani uczniowie – tak, jak to si臋 najlepiej sprawdza w danej grupie) kolejne karty z zadaniami. Uczniowie je wykonuj膮, a za ka偶dym razem, gdy uda im si臋 to zrobi膰, pionek danego zwierz膮tka przesuwa si臋 o jedno pole do g贸ry. Gdy dotrze na sam koniec, otw贸rzcie i sprawd藕cie jaka niespodzianka czeka w 艣rodku! 馃檪
Za艂o偶enia: lekcja powt贸rkowa, jedna z ostatnich lekcji w roku – wprowadzenie gry, do kt贸rej mo偶esz wraca膰, je偶eli prowadzisz lekcje tak偶e w wakacje :). Ta wersja gry lepiej sprawdzi si臋 w grupach starszych dzieci, kt贸re s膮 ju偶 bardziej gotowe na rywalizacj臋.
Czas trwania zaj臋膰: ok. 30 minut
Grupa: dzieci w wieku przedszkolnym, sugeruj臋: 5+
Podczas tej lekcji: