馃挏NEW馃挏Scenariusze lekcji powt贸rkowych na koniec roku

W tej zak艂adce znajdziesz propozycje dw贸ch lekcji powt贸rkowych w oparciu o moje autorskie gry pod艂ogowe.

PART 1.

Animal Tasks

Za艂o偶enia: lekcja powt贸rkowa, jedna z ostatnich lekcji w roku – wprowadzenie gry, do kt贸rej mo偶esz wraca膰, je偶eli prowadzisz lekcje tak偶e w wakacje :). Ta wersja gry super sprawdzi si臋 tak偶e w wi臋kszych grupach; jest te偶 lepsza dla m艂odszych dzieci [Brak elementu rywalizacji].

Czas trwania zaj臋膰: ok. 30 minut

Grupa: dzieci w wieku przedszkolnym, sugeruj臋: 4+

Podczas tej lekcji:

  1. Zaanga偶ujesz swoich uczni贸w w gr臋, podczas kt贸rej powt贸rz膮 przyswojony w trakcie roku materia艂.
  2. Pomo偶esz im zapami臋ta膰 nazwy zwierz膮t morskich, kt贸re s膮 ze sob膮 najcz臋艣ciej mylone: fish, starfish, jellyfish oraz octopus
  3. Sprawdzisz, czy dzieci:
  • znaj膮 i potrafi膮 nazywa膰 s艂owa z zakresu wybranych temat贸w: kolory, zwierz臋ta, cz臋艣ci cia艂a,
  • odpowiednio reaguj膮 na pytania dotycz膮ce pogody, samopoczucia potrafi膮 samodzielnie policzy膰 do 10,
  • znaj膮 wprowadzane przez Ciebie piosenki/ rymowanki.

Do tej lekcji przygotuj:

  • torb臋 na materia艂y
  • g艂o艣nik
  • opask臋 z g艂ow膮 rekina*
  • karty obrazkowe przedstawiaj膮ce kolory: czerwony, 偶贸艂ty, niebieski, zielony, pomara艅czowy, fioletowy, r贸偶owy, br膮zowy, zwierz臋ta: kota, psa, s艂onia, konia, 艣wink臋, meduz臋, o艣miornic臋, rekina – wybierz karty ze swoich zasob贸w! 馃檪
  • (opcjonalnie) Action Cards ze zwierz臋tami morskimi*
  • Okr膮g艂e obrazki przedstawiaj膮ce: rybk臋, rozgwiazd臋, meduz臋, o艣miornic臋*
  • Karty z QUIZowymi pytaniami wydrukowane dwustronnie w taki spos贸b, by na jednej stronie znalaz艂y si臋 pytania, a na drugiej ilustracje przedstawiaj膮ce wymienione wy偶ej zwierz臋ta – wybierz tyle kart na jedno zwierz臋, ile uwa偶asz (min. 3, 偶eby zabawa mia艂a sens, max 6) SPRAWD殴 NA STRONIE NR 4
  • Po tyle samo talerzyk贸w (od 3 do 6) na jedno zwierz臋,
  • 4 kubeczki/ puszki/ pude艂ka, kt贸re wykorzstasz jako pionki do gry – jeden pionek na jedno zwierz膮tko

*Te materia艂y znajdziesz w pliku o nazwie “Under the sea_Action Cards”.

TIP: Do kubeczk贸w z przykrywkami/ puszek czy pude艂ek schowaj co艣, co b臋dzie stanowi艂o nagrody. Nagrody mog膮 by膰 rzeczowe, ale nie musz膮! Mo偶esz swoim uczniom “rozda膰” przywileje, jak np. wyb贸r ulubionej piosenki na koniec zaj臋膰, wyb贸r zabawy przed zako艅czeniem zaj臋膰 itp.

Takie pionki-niespodzianki mega zwi臋kszaj膮 zaanga偶owanie dzieci w gr臋! 馃檪

PRZEBIEG ZAJ臉膯:

Wasze tradycyjne przywitanie [ok. 2 min.] Piosenka na rozgrzewk臋 [2 min.]

Wybierz kt贸r膮艣 z poni偶szych propozycji – obydwie s膮 na tyle 艂atwe, 偶e nawet, je偶eli Twoi uczniowie ich nie znaj膮, bez problemu poradz膮 sobie, 艣ledz膮c Twoje ruchy!

“The Octopus Song” z kana艂u Maple Leaf Learning “The Jellyfish” z kana艂uy Super Simple Songs

TIP: Ka偶d膮 z tych piosenek mo偶esz wykorzysta膰 tak偶e potem, w trakcie lekcji, je偶eli uznasz, 偶e dzieciom przyda si臋 dodatkowy rozruch 馃檪

Hungry Shark [3 min.]

Wyci膮gnij opask臋 rekina i w艂贸偶 j膮 na g艂ow臋. Powiedz: I’m a shark. Can you ask me how am I today? Je偶eli Twoi uczniowie nie zareaguj膮samodzielnie na takie pytanie, nakieruj ich na to o co chodzi. Powiedz: Say “Shark, shark, how are tyou today?” i zach臋膰 dzieci do powt贸rzenia kilka razy. Nast臋pnie popro艣, by wstali i rozpocznijcie zabaw臋.

Jak si臋 bawi膰, zobacz TUTAJ.

Szybka powt贸rka s艂ownictwa – aktywno艣膰, kt贸ra b臋dzie mia艂a na celu przypomnienie Twoim uczniom szczeg贸lnie s艂贸w, kt贸re pojawia艂y si臋 ju偶 jaki艣 czas temu [3 min.]

+ opcjonalnie) wprowadzenie bohater贸w dalszej zabawy.

Za pomoc膮 przygotowanych wcze艣niej kart obrazkowych utrwal z uczniami s艂owa, kt贸re b臋d膮 potrzebne do zaplanowanej gry.

Mo偶esz tutaj wykorzysta膰 przygotowane przeze mnie Action Cards i bawi膰 si臋 tak, jak na podlinkowanym wcze艣niej filmiku (OBEJRZYJ).

GRA [do ko艅ca lekcji! :)]

PRZYGOTOWANIE:

Ustaw na pod艂odze 4 艣cie偶ki z talerzyk贸w, z kt贸rej ka偶da b臋dzie prowadzi艂a do wybranego zwierz膮tka. Przy ka偶dym z talerzyk贸w lub na 艣rodku po艂贸偶 karty z zadaniami – tak, by mo偶na by艂o je odkrywa膰 w trakcie gry. Pami臋taj: masz 4 rodzaje kart – JELLYFISH TASKS/ STARFISH TASKS/ FISH TASKS/ OCTOPUS TASKS. (Chyba, 偶e decydujesz si臋 na mniejsz膮 liczb臋 pyta艅 i np. tylko dwa zwierz膮tka).

Dla ka偶dej ze 艣cie偶ek przygotuj te偶 pionek (kubeczek, czy pude艂ko) i ustaw je na pocz膮tku 艣cie偶ek.

PRZEBIEG GRY: Odkrywajcie (Ty z pomoc膮 uczni贸w/ uczniowie po kolei/ wybrani uczniowie – tak, jak to si臋 najlepiej sprawdza w danej grupie) kolejne karty z zadaniami. Uczniowie je wykonuj膮, a za ka偶dym razem, gdy uda im si臋 to zrobi膰, pionek danego zwierz膮tka przesuwa si臋 o jedno pole do g贸ry. Gdy dotrze na sam koniec, otw贸rzcie i sprawd藕cie jaka niespodzianka czeka w 艣rodku! 馃檪

PART 2. coming soon…

Monkey vs Parrot GAME

Za艂o偶enia: lekcja powt贸rkowa, jedna z ostatnich lekcji w roku – wprowadzenie gry, do kt贸rej mo偶esz wraca膰, je偶eli prowadzisz lekcje tak偶e w wakacje :). Ta wersja gry lepiej sprawdzi si臋 w grupach starszych dzieci, kt贸re s膮 ju偶 bardziej gotowe na rywalizacj臋.

Czas trwania zaj臋膰: ok. 30 minut

Grupa: dzieci w wieku przedszkolnym, sugeruj臋: 5+

Podczas tej lekcji:

  1. Podzielisz dzieci na dru偶yny na drodze losowania
  2. Wprowadzisz piracki klimat i zabawy ruchowe
  3. Zaanga偶ujesz swoich uczni贸w w gr臋, podczas kt贸rej b臋d膮 rywalizowa膰 i powt贸rz膮 przyswojony w trakcie roku materia艂.
  4. Sprawdzisz, czy dzieci:
  • znaj膮 i potrafi膮 nazywa膰 s艂owa z zakresu wybranych temat贸w: kolory, zwierz臋ta, cz臋艣ci cia艂a, jedzenie,
  • odpowiednio reaguj膮 na pytania dotycz膮ce pogody, samopoczucia oraz dodatkowych wprowadzanych w ostatnich miesi膮cach roku temat贸w,
  • potrafi膮 samodzielnie policzy膰 do 10,
  • znaj膮 wprowadzane przez Ciebie piosenki/ rymowanki.
error: Content is protected !!