Lekcja powtórkowa z okazji “Teddy Bear Day”

Temat: Teddy Bear Day

Założenia: Lekcja z okazji Dnia Pluszowego Misia, podczas której powtórzysz ze swoimi uczniami kolory, emocje, wprowadzisz/ utrwalisz nazw części ciała i proste polecenia ruchowe; nauka piosenki Teddy Bear, Teddy Bear Turn Around (wersja The Kiboomers)

Grupa wiekowa: 4+ *

Czas trwania: ok. 25 min.

*Lekcję w nieco okrojonej wersji, lub wybrane aktywności możesz wykorzystać także na zajęciach z młodszymi dziećmi.

UWAGA! Jeżeli chcesz przeprowadzić dokładnie taką lekcję, dzieci powinny znać już kolory, klucz według którego łączymy je z wybranymi emocjami (yellow – happy, blue – sad, green – sleepy, red – angry, purple – scared).

Cele operacyjne:

UCZNIOWIE:

  • Udzielają odpowiedzi na pytanie o samopoczucie misia: How is the teddy?
  • Znają nazwy kolorów, udzielają odpowiedzi na pytanie: What colour it the teddy?
  • Łączą wybrane kolory z przypisanymi im emocjami (zgodnie ze swoja wiedzą z poprzednich lekcji)
  • (Opcjonalnie) Identyfikują cyfry 1-5
  • Wskazują/ nazywają wybrane części ciała
  • Wykonują proste polecenia ruchowe, nawiązujące do piosenki Teddy Bear, Teddy Bear Turn Around

Do przygotowania:

  • Torba na materiały
  • Głośnik
  • Telefon + przygotowana piosenka „Teddy Bear, Teddy Bear Turn Around” z kanału The Kiboomers
  • Papierowe talerzyki ponumerowane na spodach
  • Karty obrazkowe z kolorowymi misiami w różnych nastrojach*
  • Misiowe części ciała*
  • Karty obrazkowe z misiami w różnych kolorach*
  • (Opcjonalnie) karty obrazkowe z cyframi, karty obrazkowe z częściami ciała
  • Karty z poleceniami „Misiowe Polecenia”*

*Te materiały znajdziesz w moim Teddy Bear Pack dostępnym w zakładce “Materiały dodatkowe na okazje i święta” >> “Teddy Bear Day” 🙂

PRZEBIEG ZAJĘĆ

1. Powitanie [2 min.] – Wasza klasyczna Hello routine

2. Warm up: If You’re Happy (Super Simple Songs) [2 min.] – zaśpiewajcie piosenkę w celu przypomnienia słów związanych z emocjami

3. How is the teddy? [5 min.] – przygotuj kolorowe misie z zestawu Teddy Bear Pack. Pokaż pierwszą kartę i powiedz np.: Look, a teddy! How is he? [Happy] Następnie zapytaj o jego kolor: What colour is the teddy? [Yellow] Well done! The yellow teddy is happy!

Następnie przygotuj kolejną kartę, ale nie pokazuj jej od razu dzieciom! Zwróć jednak ich uwagę na to, że spoglądasz na kartę i coś na niej widzisz. Powiedz: Ooo, the next teddy is… (np. red). How is he? – pokaż za pomocą gestów, że się zastanawiasz. Zachęć dzieci do udzielenia odpowiedzi na pytanie.

TIP: Jeżeli Twoi uczniowie mają już opanowane emocje, zachęcaj, żeby odpowiedzi udzielali pełnymi zdaniami: The teddy is… – możecie drylować całe zdania w celu utrwalenia tej struktury.

Powtórz z pozostałymi kartami.

TIP: Możesz tutaj wykorzystać także misie bez twarzy, którym dzieci będą nadawać odpowiednie emocje. Mogą rysować je za pomocą markera suchościeralnego, dorobić z plasteliny, lub możesz przygotować buźki wydrukowane na folii. Zobacz jak:

4. 1, 2, 3… paper plates [6 min.] – przed zajęciami przygotuj ponumerowane papierowe talerzyki.

Rozłóż talerzyki na dywanie. Schowajpod nimi części ciała misia.

TIP: Jeżeli myślisz, że ciężko będzie Ci to zrobić w trakcie lekcji, możesz przykleić je do talerzyków za pomocą masy mocującej jeszcze przed zajęciami.

Talerzyki mogą być rozłożone na dywanie dowolnie lub w kolejności od 1 do 5, zależy jak dzieci radzą sobie z identyfikowaniem cyfr i liczb.

Podczas zajęć, proś wybranych uczniów o odkrywanie kolejnych talerzyków (zaczynając od 1). Uczniowie mają za zadanie nazywanie kolejnych części ciała i ułożenie z nich misia.

5. Wprowadzenie piosenki Teddy Bear Teddy Bear Turn Around (The Kiboomers) [5 min.]

Gdy miś zostanie ułożony na dywanie, powiedz: Look! Teddy Bear! Teddy Bear has (got) two legs. Can you see? Dotknij swoich własnych nóg, zachęć dzieci do tego samego.

TIP: Jeżeli części ciała to coś dla Twoich uczniów nowego, koniecznie powtórzcie to słowo kilka razy.

Teddy Bear can stand up. CAN YOU DO IT? – zachęć dzieci do wstania. Teddy Bear has (got) two… – unieś ręce do gory I poproś dzieci o nazwanie tej części ciała, lub dokońca zdanie – arms. He can reach up high and touch the sky. CAN YOU DO IT? – zachęć do wykonania odpowiednich ruchów.

Następnie kontynuuj. Jeżeli Twoi uczniowie znają już części ciała, niech to oni je nazywają. Ty tylko wskazujesz.

Teddy Bear has (got) one nose. CAN YOU FIND YOUR NOSE? He has (got) ten toes. CAN YOU TOUCH YOUR TOES? He has (got) two knees. CAN YOU TOUCH YOUR KNEES? Fantastic job everyone! Now, sit down please.

TIP: Jeżeli dzieci nie znają jeszcze tego typu poleceń, powtórzcie wszystko raz jeszcze w skróconej wersji. Zachęcaj dzieci do podążania za Tobą, nie tylko ruchowo, ale też werbalnie:

LEGS – Stand up!

ARMS – Reach up high, touch the sky!

Find your nose, touch your toes!

Touch your knees, sit down please!

6. Piosenka [2 min.] – śpiew z odpowiednią gestykulacją

7. Misiowe Polecenia [3 min.] – przygotuj karty obrazkowe przedstawiające utrwalane podczas lekcji słownictwo  –  wybierz, na co chcesz najbardziej postawić.

Mogą być to kolory (kolorowe misie – całe sylwetki), emocje (kolorowe misiowe głowy), cyfry 1-5, części ciała + Action Cards z misiowymi poleceniami. Wszystkie karty powinny mieć taki sam format.

Wmieszaj karty z zadaniami pomiędzy karty obrazkowe. Skieruj tak przygotowane karty w stronę dzieci i pokazuj im je po kolej, prosząc by nazywały wszystko, co widzą. Gdy w zestawieniu pojawi się karta z zadaniem, odczytaj je – zadaniem dzieci jest je wykonać.

TIP: Zwróć uwagę, że ta aktywność pozwoli na podsumowanie wszystkiego, co pojawiło się na lekcji. W zależności od tego, z jaką grupą ją prowadzisz, co dokładnie wcześniej przerabialiście, postaw na mniej lub więcej kart, ale w żadnej grupie nie zapominaj, że to dzieci powinny tu mieć głos!

Jeżeli nie bawiliście się wcześniej w takie zabawy, możesz powiedzieć im, że na zakończenie zrobicie małą rywalizację – Ty kontra one. Jeżeli dzieci samodzielnie nazwą to, co widzą na karcie, punkt dla nich. Jeżeli nie pamiętają jakiejś nazwy/ słowa/ nie potrafią sformułować zdania i Ty musisz to zrobić, punkt dla Ciebie. Taka rywalizacja jest zazwyczaj bardzo dla grupy motywująca. Jeszcze mi się nie zdarzyło, żebym wygrała 😉.

  • Pożegnanie [2 min.]
error: Content is protected !!